שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: פינת מרקיד בנעלי בית

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

רפי זיו מארח את הגבעטרון בנס ציונה

לפני מספר חודשים נפתחה הרקדה חדשה בהיכל הספורט של נס ציונה בניהולו ובהדרכתו של רפי זיו המוערך כאחד המרקידים והיוצרים המובילים בארץ . ההיכל עצמו מדהים באיכותו והוא ללא ספק אחד האולמות היפים בארץ בהם מתנהלים ריקודי עם. התנאים הסביבתיים יוצאים מהכלל לרבות נגישות גבוהה (כביש 431 ), מיזוג מדהים, כיבוד עשיר במשך כל הערב, חניה בשפע, תחזוקת אולם יוצאת מהכלל על ידי מנהל האולם ואנשי האחזקה, ניקיון סניטרי מופתי ועוד, שלא לדבר על הרפרטואר יוצא הדופן של רפי. מכאן שאין כל פלא שתוך זמן קצר יחסית הפכה ההרקדה בנס ציונה לאחת הגדולות והמובילות בארץ. בתאריך 14 בספטמבר מארח רפי זיו את הגבעטרון בהיכל הספורט בנס ציונה והחלטתי לשוחח עמו בנעלי בית ( נעלי ריקוד אם תרצו) לכבוד המאורע.

רפי, אתה בודאי ער להצלחה הגדולה של ההרקדה בנס ציונה – מה לדעתך תרם להצלחה הזאת ?
לדעתי חברו יחדיו מספר רכיבים; ראשית, תקופה ארוכה לא הייתה בנס ציונה הרקדה משמעותית. דבר שני, ההיכל בו מתבצעת ההרקדה הוא באמת יוצא דופן ומיוחד במינו. בנוסף יש לזכור כי מגיעים להרקדה רוקדים מאזורים שונים ברחבי הארץ - בהם אני מרקיד - וגם למרתונים שאני מקיים יש משקל, היות שגם מתוכם בחרו לא מעט רוקדים לבוא ולרקוד באופן קבוע בהרקדה הזאת. נוסיף לכל אלה את הניסיון התמידי שלי להקשיב לרוקדים ולתת מענה לציפיות שלהם – לדעתי כל אלה יצרו את ההצלחה הזאת.

איך אתה בוחר ומתאים את הרפרטואר להרקדה בנס ציונה ?
למדתי להכיר היטב את קהל הרוקדים הפוקד את ההרקדה ואני משתדל לחדש את הרפרטואר כל הזמן ומשלב בו ריקודים ותיקים לצד ריקודים חדשים יחסית - אך הכל במינון מתאים וברגישות להנאת קהל הרוקדים.

אתה מדבר על היותך קשוב לרוקדים ולבקשותיהם – איך את יכול לרצות את כולם כאשר חלקם מבקשים את ההפך הגמור מחבריהם?
קודם כל זו הזדמנות טובה להבהיר שאיני יכול לרצות את כל הרוקדים כל הזמן. יש מי שהמזגן חזק מדי עבורו ובו זמנית לאחר המזגן חלש מדי, יש מי שמבקש ריקודים מהירים יותר על מנת להוציא אנרגיה ויש מי שמבקש באותה עת ריקודים נינוחים יותר, והדוגמאות הנוספות רבות. אני פונה אל הרוקדים ומבקש לגלות אורך רוח וסובלנות כלפי החברים. אני מבחינתי אמשיך לעשות בעניין זה כמיטב יכולתי.

אתה לא רק מרקיד אלא גם יוצר – מה דעתך על ריבוי הריקודים והתלונות החריפות של רוב הרוקדים על כך ?
לצערי אין לי אלא להודות שכמות הריקודים החדשים אשר מחברים מידי שנה היא מוגזמת. הדבר מקשה מאד על הרוקדים ועל המרקידים כאחד. זו אחת הסיבות שבשנה שחלפה כמעט ולא חיברתי ריקודים חדשים. לדעתי חייב להיות מנגנון כלשהו שיפקח על כמות הריקודים ועל איכותם. אסור להפסיק את חיבור הריקודים החדשים, אך צריך לפקח בצורה כלשהי על כמותם ואיכותם.

בנוסף להרקדות אתה מקיים מרתונים מוצלחים מאד במהלך השנה. מהו קוד ההצלחה כאן ?
הייתה נטייה בעבר לארגן מרתונים עם רפרטואר אשר כלל בעיקר ריקודים מוכרים השייכים ל"אמצע הדרך" וכן ריקודים חדשים. הקו שהנחה אותי היה קודם כל מה אני כרוקד הייתי מצפה שיהיה במרתון. הלכתי על פי תחושת הבטן ובניתי רפרטואר אשר מצד אחד הייתה בו פשטות, אך מצד שני העזתי לגוון ולשלב ריקודים ותיקים יותר. בנוסף לכך הבאתי למרתונים גם את הניסיון הרב שצברתי במחנות בחו"ל – ואני שמח כי המרתונים שאני מארגן זוכים להצלחה.

הזכרת את המחנות בחו"ל בהם אתה נוטל חלק – ספר לנו מעט על כך.
אני מוזמן למחנות רבים בחו"ל - באירופה, אוסטרליה ואמריקה. המחנות נמשכים בין יומיים עד לחמישה ימים. זה מפגש מרתק עם רוקדים מקרב יהדות העולם ועם רוקדים אשר אין להם כל קשר ליהדות או לישראל. זוהי חוויה מדהימה המשלבת ריקודי עם במיטבם יחד עם גיבוש חברתי יוצא מהכלל. אחד הדברים התורמים לגיבוש החברתי הוא הסבבים הקצרים וההחלפה של בני זוג בכל אחד מהסבבים, כך שכמעט כולם רוקדים וכמעט לכולם יש בני זוג. ברור שהניוד בין בני הזוג מוסיף ותורם מאד לגיבוש החברתי של באי המחנה. תהיתי לא אחת אם היה ניתן לאמץ את השיטה הזאת גם בארץ – אך לפחות בשלב הזה איני חושב שזה ישים. אציין כי במסגרת המחנות מלמדים ריקודים חדשים וחוזרים על ריקודים וותיקים.

בחרת להזמין את להקת הגבעטרון שהפכה לסמל המבטא בצורה המובהקת ביותר את אהבת הארץ, את החיבור לשורשים, לחקלאות , לעמק ולכל העומד מאחורי הביטוי "ארץ ישראל היפה". הרוקדים ישמחו לדעת: איך תתנהל ההרקדה בערב זה ?
ראשית עלי לציין שבחרתי להזמין את הגבעטרון בדיוק מהסיבות שמנית. בנוסף - יש לי אליהם קשר אישי. לא מזמן חיברתי ריקוד לשירם "גבעה אחת" שהפך ללהיט בקרב הרוקדים תוך זמן קצר. פרט לכך יש לציין שחברי הגבעטרון מאד מתאימים לאופי ההרקדה ולקהל הרוקדים בנס ציונה. לשאלתך: ההרקדה תתחיל כרגיל בשעה 20:15 ונרקוד כרגיל למשך כשעה. לאחר מכן הגבעטרון יופיעו במופע רצוף של שירה הכולל את מיטב שיריהם. בהמשך נרקוד יחד עם הגבעטרון לצלילי שירתם ולאחר מכן נחזור להרקדה חגיגית אשר תימשך מעבר לשעת הסיום הרגילה.

האם מוזמנים לאירוע ולמופע גם אורחים אשר לא רוקדים ריקודי עם ?
בהחלט מוזמנים כל מי שאוהבים את הגבעטרון. האורחים יוכלו ליהנות הן מהמופע והן מההרקדה לצלילי שירת הגבעטרון. האולם גדול מאד ומכיל מספר גדול של מקומות ישיבה. ראוי לציין שאירוח הגבעטרון מתבצע בחסות ובמעמד ראש העיר נס ציונה מר יוסי שבו.

איך הגעת לריקודי עם, רפי ?
למען האמת בילדותי למדתי מוסיקה וניגנתי כחבר בתזמורת בכלי נשיפה (חצוצרה). תוך כדי ההופעות התוודעתי לריקודי העם אשר שבו את ליבי מאד וחשתי ממש אושר פנימי ורצון להשתייך. התחלתי לרקוד בגיל 18 ומאז ועד היום לא הפסקתי. כל השאר כבר שייך להסטוריה.

אנחנו עומדים לפני החגים – איזה מסר היית רוצה להעביר לרוקדים שלך ולרוקדים בכלל ?
אני רוצה למסור לרוקדים שאני מאד אוהב אותם ומשתדל להתחשב בדעתם ובבקשותיהם ככל שרק ניתן. אם חלילה פגעתי במישהו אני בודאי מתנצל על כך ומבקש את סליחתו. אני פונה אל אותם אלה אשר לא רקדו אצלי בעבר ומזמין אותם לבוא להתרשם וליהנות. בטוחני כי חלק ימשיך לבוא. לסיום אני רוצה לברך את הרוקדים מהארץ ומהעולם וכן את בני משפחותיהם ולאחל חג שמח ושנה טובה לכל בית ישראל.
אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולהודות לארגון הרוקדים הפועל בהתנדבות מלאה על השקעתו הרבה למען הרוקדים ועל הסיוע הרב שהוא מושיט לקהל המרקידים בפרסום והעברת מידע עדכני הנוגע להרקדות ולמרתונים ומידע נוסף החשוב לרוקדים ולמרקידים כאחד.


תודה רבה גם לך רפי ובהצלחה!

כתב: עדי חבד