שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: גם בפולין רוקדים ריקודי עם

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

יצרתי קשר דרך הפייסבוק עם רוקדת פולניה הרוקדת ריקודי עם ישראליים.
קינגה (Kinga Kalupa) היא רקדנית פולניה הרוקדת ריקודי עם ישראליים בקבוצה של פולנים בורשה (רובם אינם יהודים), אשר אוהבים לרקוד ריקודי עם ישראליים.
יש להם פורום המנוהל בפולנית ובקרוב יתורגם לאנגלית ואולי גם לצרפתית.
הקבוצה הנקראת סנונית -ריקודי עם ישראליים IFD קיימת כבר 15 שנה ומנוהלת ע"י מוניקה לשינסקי. החוג מתקיים פעמיים בשבוע והקבוצה מוזמנת מדי פעם להופיע באירועים יהודיים בפולין. הם גם משתתפים במחנות וסדנאות של ריקודי עם בהונגריה, צ'כיה, צרפת, אוסטריה ועוד.
בחודש אוקטובר של השנה שעברה הם קיימו לראשונה מחנה ריקודים גם בפולין עם קובי מיכאלי ומקווים להמשיך במסורת זו גם השנה, כנראה בנובמבר.
קינגה מודה לנו על ההתעניינות שלנו בקבוצה שלהם ושמחה לשמוע שאנחנו רוצים לשמוע יותר עליהם......

המורה שלהם מוניקה לשינסקי MONIKA LESZCZYNSKA צרפה מכתב:
"מה אנחנו רוקדים? אנו משתדלים לכלול ברפרטואר שלנו את הריקודים הפופולריים יותר כמו DAM DAM והיידה, אבל גם רוקדים ריקודים ישנים יותר - כמו אהבת הדסה או שלג על עירי. אנו מקווים שאנחנו רוקדים ריקודים שנותנים טעם של מהו ריקוד ישראלי. רובנו לא יהודים (כמוני למשל), אנחנו רק להוטים אחרי ריקודים או תרבות ישראלית. יש עדין ענין רב בתרבות היהודית בפולין, כך שאנחנו נראים טוב מאוד. אנחנו גאים להגיד דרך הריקוד, שיש חיים חדשים, תרבות ישראלית חדשה, שאיננה נפרדת מהתרבות היהודית. יש לי הרגשה (כמי שמעבירה הרבה סדנאות עם מורים וסטודנטים) שיותר ויותר אנשים שמעו או שראו ריקודי עם ישראליים, לא רק ריקודים יהודיים ישנים. אנחנו רוקדים 15 שנה ריקודי עם ישראליים ומאוד נהנים!