שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: טיול ארגון הרוקדים מספר 4, בהדרכת דוד טואטה

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

בבוקר צח (אומנם לא בשנת תרל"ח) נאספו מטיילי ארגון הרוקדים במרכז סוזן דלאל בתל אביב. הטיול הפעם תוכנן למקום מוכר מאוד מצד אחד (מי לא מכיר את תל אביב), אך חופן בתוכו סיפורים מרתקים ולא מוכרים התחומים מכל עבר במגדלים של כרישי הנדל"ן.
התחלנו את הביקור בנוה צדק, השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות יפו. ראינו את מבני בתי הספר של אותם ימים וחווינו במקרה הצגה משעשעת שנועדה לילדים שביקרו במקום. שמענו סיפורים על מייסדי המקום, ראינו את ביתו של שלוש הנמצא בשלבי שחזור ומולו את ביתו של ש"י עגנון. דוד המדריך סיפר על ש"י עגנון שהתאהב בנכדתו של שלוש ומשנאסר עליו להתראות עימה תיאר את כל הסביבה אך נמנע מכל איזכור של שלוש בכתביו. ביקרנו בבתים נוספים מאותה תקופה והגענו עד קולנוע עדן. דוד הראה לנו את מסמך ההקמה של הקולנוע שציין במפורש ששני מקומות בקולנוע יישמרו חינם לפרנסי העיר....
ראינו את המחלף הראשון בארץ שנבנה מעל הרכבת שבנו הטורקים מיפו לירושליים (כמה זמן חלף עד שנבנה במדינתנו הצעירה המחלף השני ...). עברנו ל"אחוזת בית" - שמה הזמני של תל אביב, שמענו על השמות האחרים שהוצעו לעיר העברית הראשונה וגם על השם שנבחר לבת הראשונה: "אחוזה בית". לא קל לפעוטה לסחוב שם כל כך כבד. ראינו בתים ברחוב הרצל תוך הסבר על ארכיטקטורת הבאווהאוס, ביקרנו בקניון הראשון בארץ וראינו את המעלית הראשונה. בהחלט מבנה מרשים. קיבלנו הסבר על הפסיפסים המרהיבים במגדל שלום וכמעט הצצנו בתערוכה לרגל 100 שנים לעיר.
המשכנו בשדרות רוטשילד, ראינו את אנדרטת המייסדים וליד היכל העצמאות קיבלנו מדוד המדריך תיאור מאוד מרגש של מעמד הכרזת המדינה והימים שקדמו לו. ההצצה אל מאחורי הקלעים של הכרזת המדינה הייתה מבחינתי אחד משיאי הביקור.
נכנסנו לנחלת בנימין, קיבלנו הסבר על מבנים מעניינים והתפזרנו בבית התמר בעל העיצוב המיוחד כשבפינו טעם של עוד.
תודה רבה לדוד על הסבריו המעמיקים, המשעשעים והמעניינים שחשפו פן לא מוכר של העיר תל אביב ושל ראשית ההתיישבות.