שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: תנו לרקוד בשקט - עדכון פעילות

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

עדכון פעילות בנושא עוצמת המוזיקה בהרקדות

שלום חברים,

בעקבות תלונות של רוקדים רבים בהרקדות על עוצמת המוזיקה המושמעת ועל הנזקים הבריאותיים הנגרמים להם הוגדר הנושא כיעד לטיפול על ידי ארגון הרוקדים.

בפסטיבל כרמיאל השנה החלטנו להוביל קמפיין בעניין ולהעמיק את המודעות בקרב הרוקדים לנזקים הבריאותיים הנגרמים לנו כתוצאה מכך.

ההסברים שניתנו על ידינו נפלו על אוזניהם הקשובות של הרוקדים וזכינו לתמיכה, לעידוד ולהערכה רבה על פועלנו בנושאים השונים וכמובן בנושא זה המציק לרבים מאוד מאיתנו.

אנו עוסקים בנושא מזה כשלוש שנים באופן אינטנסיבי. למדנו אותו, רכשנו ציוד מדידה ובצענו מדידות בהרקדות רבות.

למרבה הצער תוצאות המדידות תאמו את התלונות. הסתבר לנו כי יש חריגה קשה בעוצמת השמעת המוזיקה אל מול התקנים שנקבעו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

פנינו לכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כולל ליועץ המשפטי לממשלה ( אין ספור פניות בכתב, בטלפון, תזכורות, מיילים ומה לא). לצערנו בראשית הדרך דחו אותנו בנימוס וכל אחד הסביר באדיבות רבה שהנושא אינו בתחום טיפולו והעביר את "תפוח האדמה הלוהט" למגרשיהם של משרדים אחרים.

לא הרמנו ידיים והמשכנו להתעקש בכל דרך אפשרית עד כי נוצר סדק בהתנגדות של המשרד להגנת הסביבה ( יצויין כי התנגדותם היתה על רקע העובדה שחקיקת המשרד עוסקת בנושאים סביבתיים בעוד כאן מדובר על רעש במקום סגור).

קיימנו סדרת פגישות עם ראש אגף רעש וקרינה, עם אנשי מקצוע נוספים ועם יועצים משפטיים במשרד, בצענו מדידת רעש באחת ההרקדות עם מהנדסת מתוך המשרד ולבסוף הגענו לנקודה בה המשרד מודה שמדובר בבעיה בריאותית קשה שיש לטפל בה.

בידינו סיכום ישיבה עם ראש אגף רעש וקרינה הכולל נכונות עקרונית לשיתוף פעולה – ואם לא די בכך בידינו מסמך של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אשר מכיר בבעיה ומציע דרכים לפתרון.

יצויין שהישגים אלה הם פרי עמל והשקעה שלא יתוארו תוך גילוי נחישות והתמדה ללא פשרות בניסיון לפתור בעיה המטרידה רוקדים רבים.

הבעיה עדיין לא נפתרה ואנו מצויים בעיצומו של תהליך. כמובן נדאג לעדכן על התפתחויות בעתיד הקרוב.

אנו מייחסים ערך רב לתהודה הציבורית סביב הנושא ומבקשים מכם כי תיידעו גם את חבריכם על הנזקים הבריאותיים הקשים הנגרמים כתוצאה מעוצמת מוזיקה חריגה ועל פעילותנו להסדרת הבעיה.

עד שהנושא יוסדר בצורה מסודרת הנכם מתבקשים לשמור על בריאותכם ולבקש מהמרקידים להנמיך את עוצמת המוזיקה לרמה סבירה.

בברכת חברים רוקדים,

עדי חבד, יו"ר ארגון הרוקדים בשם חברי הארגון