שלום אורח
הוספת תגובה

כתבה: חיקוי והתבוללות, בידול והיטמעות

כינוי זמני
   זהו כינוי זמני לצורך הודעה זו בלבד. עדיף להירשם ולהתחבר כמשתמש קבוע כדי לשלוח תגובות
כותרת:
תגובה:
גולשים שאינם משתמשים רשומים מתבקשים להזין בתיבה את האותיות המוצגות
[ לחץ כאן לבחירת אותיות אחרות ]

CAPTCHA Image

להקליד את האותיות כאן:
         עזרה   אורח     התחברות  הרשמה
הזכויות על כל הנשלח לאתר הן של ארגון הרוקדים.
בלחיצה על לחיץ "אשר" הנכם מאשרים כי תגובתכם נכתבה בשפה ראויה ובהתאם לחוק

זה לא מכבר נתבשרנו על פתיחתה של הרקדה חדשה. אין בכך משום חידוש, אך הגדרת ייעודה כהרקדה ייחודית לקהילת הגאים יש בה לפתוח דיון באשר לשאלה האם יש מקום להרקדה שכזו ולאחרות שתגדרנה בידול של קבוצות אוכלוסיה בעלות העדפות שונות. למען הסר ספק, אני בדעותי ובגישתי דמוקרט וליברל ובעבר צידדתי ותמכתי בזכותם של הנמנים עם הקהילה לזכות בהכרת החוק ובשוויון זכויות מלא.
הסיבה המרכזית לכתיבת הדברים בנושא זה הוא הקונפליקט והבלבול שנוצרו בתוכי באשר להתייחסות אל הקהילה ורצונותיה.
מחד, רוצים חברי הקהילה שוויון זכויות מלא והכרה מלאה בזכותם לחיות על פי העדפותיהם בתוך הקהילה הכללית, מאידך נקיטת צעד של בדלנות והתכנסות עצמית, במקרה זה, לחוג ריקודי עם מתויג ונושא את דגל הקהילה, מהווים מהלכים שאינם עולים בקנה אחד, אם לא מנוגדים בתכלית. מחייבי הרעיון ותומכיו טוענים כי יש בחוג שכזה משום פיתרון לבעיית אי הנוחות הנוצרת אצל חברי הקהילה הרוקדים עם בני זוג מאותו המין, הנובעת ממבטים והתייחסות בלתי ראויה של מי שאינם נמנים על הקהילה. יש לבחון האם אין בכך משום פתח לבידול של חברי הקהילה במישורים אחרים כמו מקומות עבודה, שכונות מגורים ועוד, בהתייחס אל אותו השיקול. אחרים רואים בחוג שכזה עוד מקום מפגש המאפשר הכרויות בין חברי הקהילה.
לעומתם שוללי הרעיון טוענים כי ההתבדלות של חברי הקהילה תמנע ותרחיק את היום בו יוכלו ל"התבולל" בקרב אותה האוכלוסיה בה הם מבקשים להיטמע ולהיות חלק בלתי נפרד ממנה. יש להביא בחשבון כי מתחייב תהליך של התרגלות אצל רבים בדרך לקבלה מלאה של חברי הקהילה. למיטב הבנתי, ריקודי עם מהווים "כור היתוך" ראוי ומיוחד בו מתקבל כל אחד ע"י האחרים ללא הבדל ללא אבחנה ובידול. פתיחת חוגים לקהילות מיוחדות עומדת בניגוד לרעיון זה. שכן בעתיד עלולים אנו למצוא את עצמנו במצב בו יפתחו חוגים בעלי גוון שונה לקבוצות אוכלוסיה שונות ומשונות על בסיס סוגי בידול שונים ואני נמנע מלפרט אפשרויות במתכוון.
באשר לטיעון של מקום המפגש לצורך הכרויות, הרי יש לחברי הקהילה מקומות רבים שכאלה כמו בתי קפה, מועדונים ועוד. השימוש דוקא בריקודי עם כמקום מפגש נוסף על אלה ראוי לבחינה מעמיקה.
כמי שתמך נמרצות בקיומו של מצעד הגאוה בירושלים, שואל אני את עצמי האם באמת ובתמים היה מקום לקיום המצעד בירושלים, שכן אם מגמת הבידול מקובלת על ידי חברי הקהילה הרי שניתן לקיים את המצעד גם במכתש רמון ואין צורך לנהל על כך "מלחמות יהודים" מהן יש לנו בשפע.