אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

הריקוד והתנועהשיר שדהאפריל 2008 
מקורות הריקוד קדומים ושואבים את יחודם מתרבויות רבות ושונות. לריקוד אפיונים רבים: ריקודי צייד, ריקודי טקסי בגרות, ריקודי בטן ודבקות , ריקודים חסידיים, ריקודים לטיניים, ריקודי עמים וכמובן ריקודי עם ישראלים.
תנועות הריקוד נובעות מתחושות, מרצון לבטא את מה שאנו מרגישים. התנועתיות, המעגליות, הזרימה, הרי הן טבע אנושי. הרצון להתנועע לקצב מסויים, מסב לנו תחושת רגיעה והנאה. התנועה היא טבע קדום המלווה אותנו עוד ברחם אמנו, בעודנו מבצעים תנועות ריקוד מעודנות ומתערסלים בדרכנו לאוויר העולם.
לא כולנו מודעים לכוחו של הריקוד ולמעשה רובנו נחשפים לריקודי העם בבגרותנו המאוחרת. הריקוד נכנס אל חיינו בזמנים שבהם התחושות המוכלות שלנו שואפות לבוא לידי ביטוי באופן שונה, לא במילים, לא בכתיבה, לא בעבודה, לא בתחביבים אחרים, אלא באופן פיזי, בתנועה, בהרגשה נפשית של שחרור, בפתיחת הלב והנשמה, בהתחברות התנועה לצלילים, בשחרור הגוף, בשחרור הנפש לחלום את הריקוד הלכה למעשה.
אין ספק שתחביב ריקודי העם מסב לרבים מאיתנו הנאה גדולה, גופנית ונפשית. תחביב שהחשיבות הגדולה הצפונה בו הינה שהוא זול ועממי, המחבר את כולנו למשהו שהוא מיוחד לעמנו.

לכתבה זו נרשמו 4 תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות