אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

לרקוד עם שמעון מרדכי זו חגיגהעדי חבדאפריל 2008 
הפעם הגענו להרקדת האיכות הוותיקה של שמעון מרדכי "בגולדה" בחולון. ההרקדה ממוקמת בלב העיר בצמוד למועדון הספורט "בריזה". שטחי חניה נרחבים, נגישות נוחה, רצפת פרקט נקייה, מים קרים, לובי "לפתיחת שולחן" לחבר'ה לרגל אירועים משפחתיים וכמובן מכשיר טלוויזיה לצפייה במשחקי מכבי ת"א בימי חמישי.

שמעון, מה סוד ההצלחה של ההרקדה שלך?

"אני מאד משתדל להקשיב לרחשי הלב של הרוקדים שלי ופועל בהתאם לכך. אני משתדל להיענות לבקשות הרוקדים בגבולות האפשר הרוקדים הם הלקוחות שלי ומהם אני מתפרנס; לא תמצא אפילו רוקד אחד אשר יגיד לך כי לא הקשבתי לו או פגעתי בו בצורה כלשהי...... אני שם דגש משמעותי על הנושא החברתי ומשתדל ליצור אוירה של ריקודי עם ביחד עם הניחוח של פעם"....

איך כמרקיד אתה חי עם שטף הריקודים החדשים ?
זו צרה צרורה וצריך ללמוד לחיות עם זה ; קודם כל אני לא מלמד ריקוד חדש אשר יצא זה עתה אלא רק לאחר שהוא נבחן בהרקדות נוספות וכן על ידי באופן אישי ורק אז אלמד אותו. לעיתים קורה שמופעל עלי לחץ ללמד ריקוד חדש – אך איני מתפשר על הקריטריונים שקבעתי ובכך אני נמנע מללמד ריקודים ללא תוחלת הישרדות".

מה המסר שהיית רוצה להעביר לרוקדים שלך ?
"הדבר הכי חשוב הוא להעביר להם את אהבתי......"
ומכאן עברתי לשוחח עם הרוקדים ולשאול את דעתם על שמעון כמרקיד ועל ההרקדה בכלל.

אומרת על כך אביבה רוקדת ותיקה:
"שמעון הוא דוגמה למרקיד נעים הליכות, עממי וקשוב לרוקדים. הוא לעולם לא ירבה בריקודים חדשים, הוא מחזיר לרפרטואר ריקודים יפים וותיקים אשר קצת נשכחו בגלל ריבוי הריקודים החדשים. מה שמאד מייחד את ההרקדה שלו זה החברותא, הלהיות ביחד לאחוז ידיים בריקודי מעגל וליצור את האוירה הכל כך מיוחדת ......."

מוסיף משה מאשדוד :

"שמעון מרדכי מרקיד שמביא איתו את הישראליות במהותה. מרקיד חייכן, בעל סבר פנים חם,שיש לו גם מילה טובה על כל שיר וכל אלה מוסיפים עוצמה של חוויה ישראלית בהרקדות".
וכאן פגשתי את האיש עם הכובע העונה לשם מוטי : הוא מאד ביקורתי לגבי רוב ההרקדות בארץ, וכשהוא מפרגן למישהו זה כמעט כמו תו תקן.

אומר מוטי על ההרקדה ועל שמעון :

"יש לי הכרות עמוקה עם שמעון של 15 שנים. שמעון לא יהיר, אינו מתנשא, חביב לקהל הרוקדים, אדם עם אישיות יוצאת דופן. את כל הריקודים מלווה שמעון בשירים. יש לו יכולת מדהימה ללמד ,הוא מאד עצמאי בדעותיו, מכיר ריקודים מהיפים ביותר שיש ונדיר מאד למוצאם אצל מרקידים אחרים. שמעון מרקיד רק ריקודי איכות ואוהב מאד ריקודי אמצע הדרך. אמשיך ללכת אחרי שמעון ואחרי ההרקדות שלו עד קצה ארץ ".

ומה אומר יאנק :
"אצל שמעון זה לא מצעד הפזמונים ולא מעמיסים ריקודים חדשים ללא גבול. המסגרת החברתית מאד נעימה ומאד נוחה, הרפרטואר שלו ותיק ומדהים ביופיו ואני אלך אחריו באש ובמים"

וכאן אני פוגש שלישיית רוקדים מקסימה, שוש יענקל’ה וכרמל:
"הרפרטואר של שמעון זה הקלאסיקה של ריקודי העם; הוא משלב ישן, אמצע הדרך וגם חדש אך הריקודים הם ציוני דרך בתקופות השונות. הוא מלמד בצורה יוצאת מהכלל ומאד מדייק בפרטים. אך הכי חשוב הוא מחייך כל הזמן, הוא סימפטי ומאד קשוב לכל הבקשות שלנו הרוקדים".
ומשלימה שרה המקסימה כאחרונה חביבה:
"האישיות של שמעון פשוט כובשת; הוא מכיר את הרוקדים,יודע מה הם אוהבים ומשתדל מאד להנעים לכולם את הערב. הוא יודע ליצור אוירה חברתית נעימה מאד, הוא אמפטי, צנוע, עממי ופשוט כיף לרקוד אצלו. בהרקדה נוצרו חברויות רבות בזכותו, הוא אוהב את הרוקדים והרוקדים אוהבים אותו. לרקוד אצל שמעון מרדכי זו פשוט חגיגה".
הרגשתי צורך לחזור לשמעון ולומר לו; "אתה יודע שכל הרוקדים שלך פשוט אוהבים אותך?" פניו של שמעון הוארו וקרנו מעבר לשגרה ולחיוך הנסוך באופן תמידי על פניו והוא אמר ; " אין מאושר ממני פשוט עשית לי את היום" ......הוא רץ למרכז המעגל להמשיך להדגים ולהחזיק ידיים עם הרוקדים.

היטיבה לסכם את הדברים שרל'ה המקסימה. גם אני יצאתי עם אותו הרושם ואותה התחושה ש..."לרקוד אצל שמעון מרדכי זו באמת חגיגה".

כתב : ע   ד  י    ח  ב  ד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

לכתבה זו נרשמו 5 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

5.(*יוסי) 
 שמעון מרדכי הוא אנטי תזה למרקידי "רייטינג"
 הוא נעים הליכות, תמיד מחייך וניכר עליו כי הוא עושה את עבודתו באהבה ונהנה מכל רגע. יכולתו המקצועית, כמדריך, יוצאת מהכלל והרפרטואר שלו מרחיב את הלב לכל מי שמשתתף בערבי הריקוד שלו.
בכלל, אולם "גולדה" בחולון מתברך בשני מדריכי ריקודי עם מצויינים בדמותם של שמעון מרדכי וכרמלה שלמה.
חג שמח!

4.בת העמק האחת  
 שמעון מרדכי
 אכן זו חגיגה לרקוד עם שמעון ואת החגיגה הזו גיליתי עוד לפני הרבה שנים שרקדתי אצלו עוד בנס ציונה באולם הספורט, המעבר לגבעת ברנר, החששות וההצלחה.

3.(*שמוליק) 
 בלתי משוחד
 שמעון מרדכי וההרקדה בגולדה יכולים להוות מודל לכל המרקידים בארץ כיצד צריכה הרקדת רקודי עם להראות
גם אם אין בה גימיקים של אומנים אורחים וארוחת ערב בילד אין
זוהי הרקדה של רקודי עם
ואני איני משוחד
מתגעגע אליכם
שמוליק

2.(*מודה) 
 כולם צודקים, שמעון מדהים
 גיליתי את ההרקדות של שמעון לאחרונה,
ובצדק החלטתי להתמיד. כל דקה תענוג.
תודה שמעון

1.ידיד נפש  
 אכן הרקדה מדהימה
  נהנתי בכל ביקור בהרקדה זו.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות