אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

יש לי מה לומר...ארגון הרוקדים 12.3.10 
נתקלתם בבעיה בנושא ריקודי עם?
חוויתם חוויה מיוחדת בהרקדה כלשהי שאתם רוצים לספר עליה ללא ציון מפורש של שם הההרקדה??
רציתם לשאול משהו ולא מצאתם היכן לעשות זאת???
זה המקום בו תוכלו לכתוב את אשר על לבכם, ללא קשר לכתבה או להרקדה מסויימת. הודעתכם תתפרסם מיד בדף הבית של האתר ותוכלו לזכות להתייחסות הרוקדים בהקדם האפשרי.

לכתבה זו נרשמו 379 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 38 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא
1221.אלעד שטמר  
 מחיר ההרקדה
 את מוזמנת לפנות אליי ישירות ותקבלי הסבר מפורט לגבי ההבדל במחיר
בין הרקדה רגילה לשבת בגבעת חיים

Elad.shtamer@gmail.com

1220.ברב15  
 מחירי הרקדה אצל אלעד בגבעת חיים
 על שום מה ולמה.העלת מחירים לרטרו ושבת זוגות????הרקדות לעשירים בלבד?רוצה להזכיר השם עדין ריקודי-עם!

1219.(*נח) 
 לימוד ריקודים כאסופת צעדים
 [עם תיקון שגיאות כתיב]
אני משתתף בריקודי עם שניים רבות, אצל מרקידים רבים, ומציק לי באופן מתמשך הצד המתודי של אופן הלימוד של הריקודים. אצל רבים הוראת הריקוד מתמצית בהוראת הצעדים, קבוצה אחר קבוצה, תוך תרגול כל קבוצת צעדים, ובהמשך ברצפים יותר ארוכים. מעמידים את האנשים במעגל, ויאללה, צעדים. פעם הראשונה שהצעדים יפגשו עם המוסיקה ועם המקצב של המוסיקה יהיה בתום לימוד רצף הצעדים עד סופם. יש גם המגדילים לעשות ולא מכריזים בתחילת ההוראה מה שם הריקוד אותו לומדים, בין אם מתוך תפישה שזה לא כל כך חשוב, או מתוך "בוא נפתיע אותם בסוף".

הבעיה המתודית קשורה לחוסר כבוד לעובדה (ולחוסר הטמעתה אצל הרוקדים) שהריקוד הוא למעשה רובד נוסף למוסיקה, למרקם המקצבי שלה, וגם לזרימה המוסיקלית מבחינת עליות וירידות. הרקדן הוא, במובן מסוים, כלי נוסף בביצוע המוסיקה, והוא מחויב, כחלק מהביטוי האסטטי של הריקוד לבצע את הצעדים על המקצב של המנגינה, וגם לבנות רצף תנועה התואם את רוח המנגינה וזרימתה. הרי לא יעלה על דעתם של שרים בציבור שהם ישירו את המנגינה לא בזמן הנכון, או יעשו זאת בקול מונוטוני. מצד שני, בריקודי עם לא נחשב לפחיתות כבוד לצעוד את הצעד לפני הזמן (רק כי יודעים מהו) או לרקוד בנוקשות המזכירה מארש צבאי. ראיתי כבר ריקוד שלם נרקד מוזז יחסית למנגינה, כי המרקיד עצמו לא הפנים את הצעדים יחסית למנגינה, והוביל את צאן מרעיתו לאבדון.

התמזל מזלי, ויש לי רקע מוסיקלי בנגינה, נגינה בקבוצה, שירה, חוש קצב טוב, ובזכות זאת אני משלים את הפער, ומצליח להושיב את הצעדים על המנגינה. יש רוקדים המרגישים זאת אינטואיטיבית, אולי כי רקדו בילדותם או כי הם אוהבים לשיר. רוב הרוקדים זקוקים נואשות לעזרתו של המרקיד שיקשר את צעדי הריקוד לקצב ולמנגינת הריקוד. יש המנסים - סופרים את קצב המנגינה, מנסים לשיר את המנגינה ולקשר את הצעדים למקומם במנגינה. מאידך, יש רבים המלמדים את הצעדים כרצפים מופשטים של תנועות, בלי לתת סיכוי לרוקדים לקשרם למוסיקה, ולו על ידי אמירת שם הריקוד על מנת שהרוקד יזמזם בראשו את המנגינה וישלב את צעדיו בהתאם.

לטעמי, המינימום הנדרש הוא הדגמת הריקוד לפני תחילת הלימוד, תוך השמעת המנגינה. הדבר יבהיר לרוקד את המנגינה (במיוחד אם היא מוכרת), את הקצב שלה, את המצב רוח שלה, את המשפטים המוסיקליים והתנועתיים של הריקוד. לימוד הריקוד לאחר הדגמה כזו ממקם את הצעדים הנלמדים על פני הזיכרון של המנגינה, ובונה נכון יותר את תחושת רצף התנועה כרובד נוסף על המנגינה.

היום לא מעשי לבקש שבהרקדה יהיה מוסיקאי המנגן את קטעי המוסיקה תוך כדי לימוד ריקוד, אך ייתכן וניתן להכין "ערכות הדרכה" הכוללות השמעת מוסיקה בקטעים, אולי בקצב איטי במקצת, לצורכי לימוד והטמעת הקשר הקצבי בין הצעדים למנגינה. יש מרקידים בודדים עם כישרון שירה המנסים לשיר תוך כדי הוראה, אל זהו פתרון שאינו נותן מענה כללי, וכדאי לחשוב על שינוי שיטת ההוראה, אולי תוך העזרות ביכולות טכניות מודרניות.

אשמח לדעתכם בעניין.

1217.armorltd  
 רקדן מתגעגע
 אני רוקד כפי שאני זוכר את עצמי החל מעלייתי ארצה, בפנימיית דוד רזיאל בהרצליה מכיתה ו' בשנת 1964.
בזמנו רקדנו לצלילי נגן האקורדיון שהרבה לאכזב אותנו, עד היום אני זוכר את תחושת האכזבה.
בזמנו התחלנו להתארגן עם טייפ קסטות קטן שהיה מציל את המצב כאשר זה היה קורה.
מאז עברו קרוב ל 60 שנה ולעולם לא הפסקתי לרקוד.
היום אני נאלץ לעשות את ההפסקה הראשונה שלי כדי להחליף חלקי חילוף, במקרה הזה החלפת פרק ירך ימין, משהו דומה להחלפת גלגל במכונית.
ב 12/3/17 יום שלישי שעבר ניתחו אותי, מאז המחשבה היחידה שלי היא: תוך כמה זמן אני חוזר למשטח ההרקדה, לאדרנלין ולאווירה הזו שרק עכשיו אני חש מה אני שווה בלעדיה.
להתראות בקרוב מאוד מ רוקד אלמוני.

1216.יגואר  
 פסטיבל המחולות בכרמיאל שנת 2017
 קיבלתי את החוברת על פסטיבל המחולות קשה להגיד שמצאתי מחולות רוב רובה של החוברת עוסקת בהצגות ומופעים למיניהם במקום שזה יהיה פסטיבל המחולות זה נהפך לפסטיבל הצגות לתשומת ליבה של עי ריית כרמיאל .סליחה מה כתוב לא כראוי .

1215.(*יקיר הרי-קודים) 
 עצמה גבוהה מזיקה - שימו אטמי אזניים
 עולים גרושים כשקונים בכמויות ושווה מליונים מבחינת השמירה על האוזן וככה ה"גאונים" שאוהבים חזק יתחרשו לאט לאט בלעדיכם.
כשהם יצטרכו מכשירי שמיעה אתם תחייכו להם במבט מנחם.
הנה פה זה עולה גרושים :
magenopticshop.co.il/Product/3m-ear-classic-earplugs-312-1201

1214.(*רוקדי מעגלים) 
 הרקדות טובות לאוהבי מעגלים
 הרבה חוגים מתחילים כמבוססי מעגלים עם או בלי חלק זוגות קצר ובהמשך חלק הזוגות הולך וגדל בהדרגה עד לרוב לריקודי הזוגות או לנוסחה הממש לא מנצחת מבחינת רוקדי המעגלים - כל חצי שעה מחליפים. רוקדי הזוגות נהנים שמשולבת גם הרקדת מעגלים, לרוקדי המעגלים זה מתיש ומייאש לחכות בכל פעם חצי שעה כשרק התחממת...הנה בשורה משמחת לרוקדי מעגלים: אפשר גם אחרת. בואו ותהנו מאוד מההרקדות של דודו ברזילי ואייל עוזרי בכפר המכבייה. באים לשעתיים ורבע/וחצי, נהנים מרפרטואר מגוון ישן וחדש, ממרקידים מקסימים שרוקדים רוב הזמן ולא מבלים את הערב על במה. רוקדים חייכניים וותיקים בעלי מנעד רחב של ריקודים. צריך יותר מזה כדי להנות מריקודי עם?

1212.EK46  
 אני לא מסכים איתך
 באופן כללי רוקדים אמורים לרקוד גם מעגלים וגם זוגות, לכן הפיתרון הוא לא מה שאת מציעה, אלא שונה.
מי שרוקדת רק מעגלים עלולה להפסיד קצת, אבל זו המציאות וצריך לרצות את כולם וגם את אלה שרוצים בעיקר זוגות.
לכן הפיתרון הוא סבבים של חצאי שעות ולא סבבים של שעה. כל רוקד זוגות מעוניין לרקוד שני סבבי זוגות בדרך כלל גם אם הם לא ארוכים. סבב ריקודים ארוך מעייף רוקדים ומתחיל לשעמם. אם בחורות ירקדו כבר בהתחלה שעה וחצי אז רוקדי הזוגות יסבלו עד שעה מאוחרת בערב ויהיה להם קשה להמתין לסבב השני של הזוגות. לכן בחורות שרוצות לרקוד רק מעגלים ירקדו חצי שעה וימתינו חצי שעה בצד ליד מתקן שתיית הקפה או יפטפטו עם ידידים. גם אלה שרוצים לרקוד זוגות לא טוב שירקדו רצוף הרקדת זוגות ארוכה, כי זה מעייף והרבה רוקדים כיום כבר לא צעירים.

1211.מרגלית  
 ריקודי מעגלים
 לצערי הרב כל המרקידים התחילו בתופעה שלא מקובלת על הרוב, ברוב החוגים שמתחילים בכל אזורי המרכז מתחילים ב-שעה מעגלים ושעה זוגות לצערי יש רוקדות בגילאי 60 שלא רוקדים זוגות והם הולכים הביתה אחרי שעה ראשונה לפי מחקר שעשיתי מתברר שכאשר מתחילים מעגלים שעה וחצי שווה לנשים להגיע היות והם רוקדות שעה וחצי וזה מספק אבל בשביל שעה אף אחד לא תצא מהבית תחשבו על זה היות ובחודשים האחרונים חוגים רבים נאלצו לסגור כי רוב הרוקדות מעגלים עוזבות

1210.(*לנגב לך את הדמעות) 
 רפי זיו הגיע בזמן להרקדה
 במוצאי שבת בבאר שבע במכללת קיי,לשם שינוי,הוא התחיל את ההרקדה בדיוק בשמונה,כמו שהוא מפרסם כבר שנים.
לא מגיע לו על זה פרס ,זה העבודה שלו.
לי ברור דבר אחד,אם עוד פעם אחת הוא יאחר,אני אסלח לו בתנאי שיבקש סליחה ויסביר לרוקדים ברמקול למה איחר,הרי הוא רק בן אדם
אם יאחר ולא יבקש סליחה מהרוקדים,אני לא מגיעה יותר להרקדה שלו,גם כמה וכמה חברות שלי
לא מאיימת ולא כלום.אני לא אגיד לרפי זיו כלום,הוא פשוט לא יראה כמה בנות שיפסיקו להגיע להרקדה שלו בשבת
רפי,יא בן אדם,תרקיד,אל תאחר,לא רע לי בהרקדה,אבל האיחורים בלי לבקש סליחה ,זה מטריף אותי.

 

ישנם 38 עמודים    העמוד הקודם  העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות