אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

חשיבות חוגים לנשים בלבדרחלי גילעד 10.4.09 
התאהבתי בריקודי- עם בחוג שבו רקדו מעגלים בלבד. זה היה לפני כעשר שנים בחוג קטן במקום מגורי. אז כבר הייתי אם לארבעה ילדים קטנים. שם, ברחבת הריקודים, התפניתי לאהבה גדולה שלי – מוזיקה. מצאתי עצמי רוקדת ללא הפסקה,לא מרגישה איך חולפות השעות. חוויתי את הניתוק מטרדות היום- יום, הייתי שייכת רק לעצמי, נמלאתי שמחה. המוזיקה ליוותה אותי כל השבוע, בעודי מחכה לאותו יום מיוחד, בו אתפנה לרקוד, לרגע שבו אצטרף למעגל הרוקדים ואחווה שוב תחושה של אושר.
והיום, כשאני מדריכה נשים ומכניסה אותן לעולם ריקודי- העם אני רואה בהן את עצמי בראשית דרכי.
יש להבין את קבוצת הנשים שמנועה מלרקוד בחברת הגברים, ולתת מקום לצורך שלהן להביע את עצמן. יש לכבד את דרכן ולאפשר להן להשתתף בחוגים לריקודי- עם, שלא יעמדו בסתירה לדתן או מצפונן.
מהמקום של סובלנות והקשבה לאחרים, גם אם הם נוהגים בצורה שלא ברורה לנו או לא מוכרת לנו, אני קוראת להבין את החשיבות של החוגים לנשים בלבד.

לכתבה זו נרשמו 13 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 2 עמודים    העמוד הקודם  
3.(*גילי) 
 ריקודי עם לנשים
 אני מסכימה עם כל מה שאמרה רחלי וכן עם התגובות עד כה. אני גיליתי את חווית הריקוד בשנות נעורי והשתתפתי בחוגים שונים במהלך השנים (רק לנשים), אך לא תמיד התאפשר לי לרקוד משום שלא בכל מקום שבו גרתי היה חוג לנשים ולכן היו תקופות ארוכות שלא היה לי היכן לרקוד. אני שמחה שכיום יש יותר מודעות לעניין ויותר השתדלות לפתוח חוגים לנשים. אני קוראת לכל ציבור הנשים שמתחברות למוסיקה ולריקוד , גם אם אינן יודעות לרקוד להגיע לחוגים קיימים ולנסות לארגן חוג כזה אם אינו קיים עדיין. זו הזדמנות נהדרת לשחרור והתנתקות ממרוץ החיים וטעינת מצברים להמשך. גם נשים שאינן מקפידות על ריקודים נפרדים נהנות מאוד מעצם הריקוד ומהמפגש החברתי עם מגוון נשים מזרמים והשקפות שונות.
יישר כוח לרחלי - על העלאת הדברים . המשיכי להרקיד ולשמח נשים בדרכך הנעימה והמכבדת ובכישרונך הרב.

2.(*מיכלוש) 
 חוגי נשים.....
 רחלי יקרה,
אהבתי את דרך כתיבתך ומצאתי כי חלק מתיאורך ודברייך תואמים את תחושותיי שלי. גם אני גיליתי ברחבת הריקודים סוג של אושר פרטי, הממלא מאוויים של שמחה ואהבה גדולה למוסיקה ולריקוד.
אני מאוד נהנית להגיע לחוג, לפגוש בחברות ולחלוק עימן יחדיו את רגעי הכיף הקטנים שלנו.

דבר אחד אני רוצה להוסיף.....
למרות שחוגי הנשים נועדו לספק מענה למגזר הדתי,
הם משמשים גם את הנשים שאינן דתיות, אלא שרוצות לבוא ולרקוד בדיוק מאותם טעמים נשיים ללא ההשלכה של דת ואמונה.
בשבילי חוגי הנשים, הם מפגש חברתי נעים עם חברות ובנות שאותן זכיתי להכיר בזכות המכנה המשותף לכולנו.....האהבה לריקודים. :-)

1.(*עומר) 
 כל מילה בסלע
 אני כגבר מכבד ומעריך מאוד נשים שטורחות לעשות לעצמן טוב ( עם כל המגבלות הקיימות) ולא רק מתבכיינות כל הזמן... אי אפשר ואסור..

ואני מעריך את כל אלה.. אשר נותנים במה ומאפשרים שוויון!!

יישר כח רחלי - כן יירבו כמוך

 

ישנם 2 עמודים    העמוד הקודם  

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות