אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

משנה מקום משנה מזלורד 8.2.09 
ישראל שיקר, מחבר ריקודי עם מובחרים ומרקיד מוערך, התחיל השבוע להרקיד באיזור המרכז.
עד תום 2008 היתה לשיקר הרקדה מצליחה בקיבוץ נצר סירני. שמעה של הרקדה זו יצא למרחוק ורבים הגיעו לפקוד אותה. ההרקדה התאפיינה בסדנת זוגות של שעה וחצי בה נלמדו אך ורק ריקודים מיוחדים מהעבר ולאו דווקא ריקודים חדשים. הרוקדים הקבועים במקום (רובם ליוו את שיקר עוד מימי ההרקדה ביבנה) היו ממהרים להגיע לאולם כבר בשמונה כדי לא להפסיד אף ריקוד. בין היתר נלמדו בסדנה הריקודים "אל תוותרי", "בין הרי חברון", "אשכולית", "נערה מספרד", "זאת ירושלים", "אהבה קצרה", "זה בזו נביט" ועוד.
מאחר שההרקדה התקיימה בחדר האוכל של קיבוץ נצר סירני נהגו הרוקדים לשבת סביב שולחנות האכילה, לנשנש ולשוחח עם הרוקדים תוך כדי צפיה ברוקדים האחרים והאזנה למוזיקת הריקודים שהתנגנה ברקע. שיקר היה מפנק את רוקדיו בשולחן עמוס כל טוב: פיתות, סלטים, ירקות חתוכים, גבינות/נקניקים, גלידות ועוד, הכל כלול במחיר 25 ₪...
לימים הודיעה הנהלת הקיבוץ לשיקר כי הוחלט להעלות את מחיר שכירות האולם פי 3. שיקר החליט להפסיק את התקשרותו עם הקיבוץ ולחפש מיקום חלופי להרקדתו. מיטל וישראל עברו בכל ישובי הסביבה בחפשם אולם מתאים לרוקדיהם. בתחילה נמצא אולם נחמד ברמלה, אך הרוקדים לא אהבו את המיקום (הסמוך לשכונה הערבית ג'וואריש). אחר כך ניסו את האולם בפארק המים שביבנה, אך המקום היה צר מלהכיל את הרוקדים הרבים שהגיעו. נעשו גם נסיונות לארגן עצומה של רוקדים (בשיתוף ארגון הרוקדים) המבקשת מראש עירית נס ציונה זכות שימוש באולם החדש הנבנה שם. בסופו של דבר נמצא פתרון: אולם זיסמן ברמת גן על גבול תל אביב. המיקום- מרכזי ונגיש (מיד בפניה הראשונה ימינה לאחר צומת מסובים). האולם- חדיש, ממוזג היטב ומפורקט. מגרש החניה הסמוך- גדול ומסודר. השירותים- כמו בבית מלון. במקום פועל גם מזנון בתשלום לרווחת הרוקדים, וכן מוצעים שתיה חמה/קרה +עוגיות הכלולים במחיר הכניסה- 25 ₪.
להרקדת הפתיחה השבוע הגיעו רבים- כל רוקדי נצר (למרות הריחוק היחסי) וכן רוקדים נוספים שאינם נמנים על רוקדיו הקבועים של שיקר. ההרקדה מתחילה בשעה שמונה וחצי בסדנת זוגות הנמשכת שעה. בתשע וחצי מתחילה ההרקדה הרגילה שנמשכת עד אחת בלילה.
מעתה גם רוקדי המרכז יכולים להיחשף לסוג אחר של הרקדה, עם רפרטואר מאתגר ומיוחד המאפיין את הרקדותיו של שיקר, בתקוה שמעגל הרוקדים רק ילך ויגדל...
מצורפות תמונות מערב הפתיחה, להנאתכם!

אגב, שיקר פותח השבוע הרקדה חדשה נוספת: הרקדה אולטימטיבית! כל הערב זוגות, כל הערב מעגל. ההרקדה תיערך בימי שני, במרכז הספורט לידר שבגני תקוה, בשיתוף עם המרקידים ירון מישר ויעל יעקובי. מאחר שההרקדה תיערך בשני אולמות במקביל, יוכלו הרוקדים לבחור היכן ומה לרקוד. כל הכבוד על הרעיון, בהצלחה רבה בשתי ההרקדות החדשות!






לכתבה זו נרשמו 6 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

7.(*קוקו) 
 מחליף מקום- לפעמים מקלקל
 חבל על נצר סירני. זה היה משהו מיוחד.
המקום החדש הוא סתם. ללא שום הווי מיוחד.
אני מכיר כבר רוקדים שנודדים בימי חמישי להרקדות אחרות.

6.(*בת צועניה) 
 מעגלים בנפרד..?
 מאוד נהנתי מהריקודים (במרכז לידר) רק שקצת התבלבלתי בין האולמות וההחלפות ביניהם וזה מעט פגם בהנאה. למה אי אפשר לרקוד מעגלים או זוגות באולם אחד כל הערב ולא טיילת בין האולמות? אשמח לקבל מענה.

5.(*ויטל) 
 הרקדת שיקר, שווה נדודים!
 בינתיים אני לא מוותרת על אף הרקדת יום א' שלי,
בקרוב אתחיל לפקוד את ההרקדות הנוספות
אין שמחה ממני שהתווספו הרקדות שיקר
קל"ב <יחסית..>

בהצלחה שיקרים מקסימים <מיטל וישראל>
והנאה רבה לכל המתמכרים החדשים לרפרטואר שכולו
ריקודי עם! :)

4.(*בת צועניה) 
 הרקדה נפרדת למעגלים וזוגות
 שמחתי בטירוף ששמעתי שנפתחה הרקדה רק למעגלים ומאידך לשמחת רבים של זוגות שנותן מענה להנאה מרובה לכולם ובמיוחד לי במעגלים חן חן לכם ומאחלת בהצלחה.

3.ידיד נפש  
 מאחל הצלחה לישראל שיקר במיקום החדש
 את ההרקדה בנצר פקדתי לא פעם ונהניתי מאוד.
אני משוכנע שישראל יצליח לשמור על הרמה ולמשוך רוקדים נוספים להרקדה.
בוודאי אפקוד גם הרקדה זו מפעם לפעם.

2.(*היושבת בגנים) 
 ישראל שיקר יום ה' במקום החדש .
 ברצוני לאחל לישראל הרבה הצלחה במקום החדש באולם ליד צומת מסובים .נהניתי מאוד כמה שנים טובות בנצר ואפילו קודם-לכן ביבנה .כרגע נראה לי ,לצערי ,שיהיה לי קשה להגיע עד המקום בכל שבוע . זה קצת רחוק לי וגם הגיל [....]לא מוסיף .אולי מדי-פעם .בכל אופן , ישראל והעזר-כנגדו מיטל , שיהיה במזל
בהרבה ברכה . כל טוב ,ישראל , יישר כוח !


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות