אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

טיול ארגון הרוקדיםידיד נפש דצמבר 2008
מה הייתם עושים לו יום אחד בהיר היה מתקשר אליכם מישהו לא מוכר ומציע לכם לארגן טיול לאנשים לא מוכרים אחרים?
אם אין זה המקצוע בו אתם עוסקים מן הסתם הייתם מסרבים בנימוס.
אולם מאחר שכל הזרים האלה רוקדים ריקודי עם והיוזם הוא אחד מפעילי ארגון הרוקדים, התמונה משתנית מקצה לקצה.
זה בדיוק מה שקרה כשיצחק ועקנין, מפעילי ארגון הרוקדים פנה ואמר שהוא רוצה לתרום מעצמו לרוקדים, והציע כמדריך מטיילים ותיק להדריך טיול לפעילי ותומכי ארגון הרוקדים.

מאחר ולא נזקקנו לאישור ראש הממשלה ואפילו לא שר הבטחון החלטנו במהירות להרים את הכפפה. פנינו תחילה לפעילי הארגון והצענו להם להצטרף לטיול. משנותרו מקומות שלחנו מכתבים לכל תומכי הארגון ופרסמנו מודעה באתר האינטרנט של ארגון הרוקדים (כמובן שזה פרסום סמוי לאתר האינטרנט...). ההיענות הייתה רבה ותוך מספר ימים לא רק שרשימת המטיילים התמלאה, אלא נוצרה גם רשימת המתנה ארוכה.
סיימנו את ההכנות שבידי אדם, ונותר רק לקוות לחסדי שמיים, כלומר למזג אוויר מוצלח ביום הטיול.

מזל של מתחילים: יומיים קודם לטיול ירד גשם ( וגם למחרת) ואילו ביום הטיול עצמו היה מזג אוויר נפלא!

למרבית הפלא כל הרוקדים המטיילים התייצבו במועד בנקודת המפגש. לו היינו מגיעים כך להרקדות הן ללא ספק היו מתחילות בזמן... התחלנו את הטיול בתל לכיש.
בעצם עוד לא בדיוק התחלנו. חלק מהרוקדים רצו לפתוח בארוחת בוקר, ומאחר שממילא יצחק התכוון לתת הסבר על המקום לפני הסיור התיישבנו כולנו וקיבלנו הסבר מיצחק ואחריו מדני על המקום, חשיבותו ותולדותיו. הסתבר ששניהם פריקים לא קטנים של התל והם היו מאריכים ומספרים עוד ועוד לולא גמרנו בינתיים את ארוחת הבוקר ...
עלינו לתל, קיבלנו עוד הסברים במקום (מזל שאני לא צריך להיבחן על הכל ...),, ראינו את הבאר העמוקה ושמענו אגדה על העץ הבודד שנשאר במקום.

לאחר הביקור בתל עלינו שוב לרכבים ונסענו לשמורת גד.
חנינו במקום פסטורלי ליד חורשה מוריקה, ויצחק הציע שלפני עיקר הטיול נפצח בארוחת צהריים קלה. בשלב זה עלה בזיכרוני המערכון של בומבה צור על בית ההבראה (אוכל, קדימה אוכל!) ואחת הרוקדות דיברה בחיוך על טיול למיטיבי לסת, אבל העיקר באמת היה עוד לפנינו.
התחלנו בטיפוס מתיש במעלה החורשה המוריקה לנקודת ציון 422. בדרך עצרנו לתצפית יפה על אזור השפלה ואפילו ראינו כמה צבאים. בסיום הטיפוס הגענו לקברו של שיך עלי וגילינו ע"פ השלט שגנבו לנו 10 מטרים (כלומר גובה הגבעה 412 מטר בלבד). חלק מהמטיילים נאלצו בשלב זה לחזור לביתם בשל השעה המאוחרת (או הטיפוס המתיש ...) ורק סיירת ארגון הרוקדים (המובחרת...) המשיכה בטיול.

המשך המסלול היה דווקא מתון יותר, והנשימה הקלה אפשרה סיפור בדיחות כשהצוות מישל וססיל עולה על כולם בשיתוף פעולה מושלם (היא מזכירה והוא מספר). דיברנו על ריקודים והרקדות, החלפנו המלצות ובכלל היה נחמד ללכת ולפטפט. בדרך ראינו חיוואי, יצחק הסביר על צמחים שונים בהם נתקלנו ואפילו ראינו צבאים במרחק לא גדול. לאחר עליה ליער אמציה עשינו הפסקה בצל העצים ויצחק סיפר לנו ספק אגדה ספק משל על העץ שרצה לגדול. שוב הוחלפו בדיחות, סימה סיפרה לנו קטעים מבדחים מעבודתה עם חולי אלצהיימר ומאחר והיינו קבוצה קטנה יותר התוודענו יותר אלו לאלו.

אולי היינו סיירת ארגון הרוקדים, אבל כנראה שלא סיירת מטכ"ל. כשהגענו לרכב הספקנו רק לשחרר רגליים, להצטלם לפרידה, להודות ליצחק ולטוס הבייתה עם טעם של עוד.

על דעת כולם סיכמנו שכבר מחכים לטיול הבא!

לכתבה זו נרשמו 3 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות

3.(*מחול לשלום)
 קוראים לנו ללכת
 חבורה של רוקדים - מכורים
יצאו לטיול עליזים וזוהרים .
אך הבחנתי לפתע ,
שיש להם אהבה גם לטבע
...ובנוסף גם לאוכל...
יצאנו לטיול עם המון תוכן
נכחנו גם זוגתי ואני
פסענו בהנאה- כמו בצעד תימני
טפסנו על גבעות וגאיות
וחזרנו עם מלאי - חוויות
ראינו שיש גם כיופים אחרים...
תודה לכולכם חברים!!

2.ורד
 תודה רבה על טיול מהנה!
 אני חייבת לציין שנהניתי מאוד להשתתף בטיול בכורה זה של ארגון הרוקדים.
תודה ליצחק היוזם, המתכנן והמבצע ולהרי שסייע בארגון האנשים.
מזג האויר תרם אף הוא את חלקו והחברותא הנעימה הפכה את בוקרו של יום שישי ההוא לאירוע מוצלח עם טעם של עוד.
במיוחד נהניתי מהחלק האחרון, למרות שנותרו רק מעטים... מי שלא נשאר עד הסוף- הפסיד!
מחכה לטיול הבא...

1.(*יצחק)
 טיול
 מאוד נהניתי להדריך ולטייל בחברתכם.
אנחנו ניפגש בקרוב לעוד טיול מהנה בצוותא ובמסלול לא שגרתי ולא מטוייל ע"י ההמונים ומחוץ לשבילים המטויילים.

כמו שיש ארגון למרקידים גם לנו מגיע ארגון שיהיה חזק, פעיל ומעורב.
אני תורם את תרומתי הצנועה לחיזוק קידום וגיבוש האירגון ומקווה שאחרים יעשו כמוני.
ברכות לכולם ולאלו ששלחו את התמונות הנהדרות.
להתראות בטיול הבא, בקרוב!