אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

הורה מלאכי - תאחד לבבות בגרמניהשמיל איובי נובמבר 2008 
בחודש מרץ הקרוב, תצא להקת הייצוג של קרית מלאכי - 'הורה מלאכי', למסע אנושי מיוחד על אדמת גרמניה. רמי עטיה - חבר בלהקה: "מטרת המסע לנסות ולבנות חיבור אנושי, בין האזורים שבעבר חצצה בניהם חומת ברלין".

מאז היווסדה, כבר ביקרה להקת הריקוד 'הורה מלאכי' בהרבה מקומות בארץ ובעולם. אולם המסע הקרוב שלה, המתוכנן לחודש מרץ בשנה הבאה, יהיה שונה לחלוטין מכל מה שהלהקה עשתה עד היום. בפגישה שנערכה בקרית מלאכי בין הכוריאוגרף - איציק מעיין וחבר הלהקה רמי עטיה לבין המיליונר הגרמני - מייקל, העומד בראש עמותה של נוצרים שעוזרים למדינת ישראל, הוחלט על מפגש גומלין של להקת המחול הישראלית בגרמניה וזאת לאחר שבעבר הלא רחוק, אירחה קרית מלאכי את המשלחת הגרמנית והעניקה לה חום רב.

במהלך פגישתם, העלו השלושה רעיון ולפיו הלהקה מקרית מלאכי תגיע למסע אנושי ותנסה בעזרת הריקוד, לחבר בין האוכלוסיות השונות בגרמניה, כפי שמתאר זאת בהתרגשות רמי עטיה: "מטרת המסע לנסות ולבנות חיבור אנושי בין האזורים שבעבר חצצה בניהם חומת ברלין המפורסמת".

כזכור, מספר שנים לאחר הפלת החומה ב-1989 ואיחוד גרמניה ב-1990, שבה ברלין המאוחדת להיות בירתה של גרמניה. אך למרות השנים שעברו מאז נפילת החומה, החומה האנושית בין שני האזורים - המזרחי והמערבי, עדיין לא נפלה. על פי המוצע, 'הורה קרית מלאכי', יחד עם קבוצתו של מייקל, יגיעו בחודש מרס 2009 לברלין ושם ינסו לחבר את שני האזורים באמצעות שיר וריקוד. 'הורה קרית מלאכי', תעביר סדנאות ריקוד באזור המזרחי והמערבי ולאחר ששני האיזורים ילמדו היטב את הריקודים, יתקיים מפגש משותף בין תושבי שני האיזורים. במפגש זה, שיימשך שבוע ימים ובו ירקדו צמוד שני הצדדים שהיו יריבים בעבר, מקווים מארגני האירוע כי יפתחו הלבבות ותיפול גם החומה האנושית המפרידה ביניהם שנים רבות. בתוך כך, חידשה השבוע להקת 'הורה מלאכי' את החזרות ובלהקה מקווים כי עד למסע בגרמניה, הלהקה תהיה מוכנה ומיומנת לקראת המפגש המיוחד.

חומת ברלין הייתה חומת בטון באורך של כ-156 קילומטר אשר הקיפה את מובלעת ברלין המערבית שבשליטת מערב גרמניה. החומה חילקה בין השנים 1961 ועד 1989 את ברלין לשני חלקים, ברלין המזרחית וברלין המערבית. החומה נקראה על ידי השלטונות המזרח גרמניים חומה אנטי - פשיסטית ונחשבה לאחד מסמליה העיקריים של המלחמה הקרה. מספר שנים לאחר הפלת החומה ב-1989 ואיחוד גרמניה ב-1990 שבה ברלין המאוחדת להיות בירתה של גרמניה.

לכתבה זו נרשמה תגובה אחתלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

1.(*שלומי) 
 מעניין מאוד
 כל הכבוד לך.

הכתבה מאוד מענינת
http://www.harokdim.org/


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות