אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים www.harokdim.org |
|
כחומר ביד היוצר | סופרוומן6 | יוני 2008 | |
"...שימני כחותם על-לבך,
כחותם על-זרועך--
כי-עזה כמות אהבה..."
בחודשים האחרונים לימד שיקר בהרקדה בראש העין 2 ריקודי מעגלים מקסימים פרי יצירתו:
"נכון להיום" שירו של זוהר ארגוב ("יום יום אני תולש מהלוח דף...") ואת "שימני כחותם" הלקוח משיר השירים.
יהיה מיותר מבחינתי לציין את העובדה כי ישראל ידוע כיוצר ריקודים מן השורה הראשונה, בעל סגנון ייחודי המזוהה עימו
ועם דגש לצעדים המותאמים למילות השיר (ד"א...דבר המאוד בולט בשני ריקודיו החדשים המוזכרים לעיל)
וידוע גם כי קיימים יוצרים מצויינים לא פחות ממנו בשוק המרקידים, ביניהם, כמובן, גדי ביטון, שיצא לאחרונה עם
"אדמה ושמים" והצליח "להפיל" אותנו עם זה (במובן החיובי של המילה)שוב....
בשבוע האחרון, לימד ישראל שיקר ברה"ע את "אדמה ושמים" בצורה רהוטה כמו שהוא יודע לעשות...
עכשיו...תגידו לי ...
אם אגיע לאוניברסיטה בשבוע הבא, האם אוכל "לסעוד" את ליבי ב"אדמה ושמים" ולקנח אחריו את נפשי ברציפות ב"שימני כחותם"??
האם אוכל ליהנות מזרימת אדרנלין מטורף של "אדמה ושמים" ולהיעלם אחריו בתוך העולם המצמרר של "שימני כחותם"??
למה רק פעם בשבוע?
ואם אסע ל"העוגן"...?
ואם אסע ל"גן שמואל"...?
למה שלא ייפסקו כבר "מלחמות הפנים" האלה....להזכירכם- אנחנו הרוקדים, אנחנו-הכי חשובים...אז...תנו לנו את כל החבילה-
כי עזה..."עזה כמוות אהבה "(לריקודים) !
|
2. | (*1 הרוקדות) | | | | כחומר ביד היוצר?..... | | 1.בהרקדות של גדי ביטון ושל המרקידים המקורבים אליו ברחבי הארץ אסור לצלם. אין אפשרות לקבל אישור.
זה בסדר...
2.אין להשיג מצגת באינטרנט של ריקוד חדש מפרי הגיגיו, לא בחינם ולא בתשלום - ע''י קניה on line מאתר "רוקדים" של ירון מישר.
זה לא בסדר....
ומדוע כך הוא המצב? כדי שיבואו להרקדה של אותו מרקיד וילמדו ממנו בזמן אמת. סוג של שיווק והגדלת רווחים (25 או 27 ש''ח שווים יותר מ-5 ש''ח בקניית מצגת ברשת). גם סוג של שעבוד. השתעבדות להרקדה/ות המסוימת/ות של המרקיד הזה.
לדעתי, אנו הרוקדים צריכים להשפיע:
לסרב ללמוד כל ריקוד חדש של גדי ביטון. לתקופה של חצי שנה, למשל.
(גדי ביטון הוא משל ודוגמא: לסרב ללמוד כל ריקוד חדש של כל מחבר ריקוד אחר - שאין לו מצגת באינטרנט תוך זמן קצר סביר).
בכך תושגנה שתי מטרות:
1. לא יהיה הכרח להופיע בהרקדה של אותו מרקיד דרך קבע.
יותר ריקודים, של מרקידים שונים, יהיו נגישים לרוקדים (ע''י מצגות). כך יגדל כושר ההשתלבות בהרקדות השונות.
2. נעצור את שטף הריקודים החדשים המתסכל.
(חלק ניכר ביותר של הריקודים החדשים דהיום הם של גדי ביטון). |
| 1. | (*שביט האחד והמיוחד) | | | | הרוקדים"כחומר בידי היוצר" | | סופרוומן 6,הצלחת לגעת בלב ליבה של הבעייה כאשר דברת על "מלחמת הפנים"בין המרקידים.
אתן לך דוגמא:לפני כחודש לימדו באחת ההרקדות הגדולות ריקוד זוגות,ובסיום אמר המרקיד שהיוצר הוא בנו של אחת/ת המרקידים.מאז לא חזרו על הריקוד,ולא דברו עליו יותר.באותה הרקדה נכחו כ200 רוקדים-רובם למדו את הריקוד.האם ריקוד זה נלמד בכדי להודיע להוריו הגאים שלימדו בהרקדה מסוימת את הריקוד של בנם?והוא אינו יוצר ידוע.אך זמנם של הרוקדים הושחת לשווא.ומכאן נובע שקיימת שיטת "שמור לי ואשמור לך".
אותה שיטה מביאה בחשבון שהרוקדים "כחומר בידי היוצר".הרוקדים ,חלקם הגדול עונים להגדרה"עזה כמוות האהבה"(לריקודים)ואילו המרקידים והיוצרים כגוף שאמור להיות רגיש לנו הרוקדים-את האנשים המובילים בעולם הריקודים אגדירכ"עיניים להם ולא יראו,אוזניים להם ולא ישמעו".
סופרוומן6 היקרה.
אנא ממך,אל לך לשגות באשליות ולשקוע בעולם החלומות.
אין סיכוי שתגיעי להעוגן ותהני מיצירות מופת ושכיות חמדה ,יצירות מופת שאת אוהבת בכל ההרקדות.יש יצירות מרגשות שלא חוברו על ידי "היוצר הנכון"או בעל "הקשרים הנכונים".דברי אינם אמת מוחלטת,אך יש יותר ויותר הרקדות המתאפינות על ידי פרגון ליוצר המקומי,מה שגורם לניכור בין ההרקדות השונות,ולהרגשת זרות ו"עולם חדש"בהרקדה אשר רוקד מגיע אליה בפעם הראשונה.
אוהבי המחול ימשיכו לרקוד.
"מלחמות הפנים" נמשכות בימים אלה ממש(ראי את הדוגמא שנתתי).
המרקידים לא יגיבו לדברים המהותיים שנכתבו כאן(הלואי שאתבדה).
ומכאן נובע:
אנו הרוקדים באמת הכי חשובים(לפחות בעיני עצמינו).
היוצרים והמרקידים ימשיכו לנצל את העובדה שאנו"כחומר בידי היוצר"-כי אהבה למחול היא אהבה כמעיין המתגבר,ומי שהוא לפעמים "המאהב"(היוצר והמרקיד)לא תמיד קשוב וערני לצרכי אוהביו,אלה עסוק בחשבונאות בינו לבין חבריו.
דניאל. |
|
|
|
|