אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

פסטיבל אשדוד 2024ידיד נפש21.7.24 
אשדודאנס 2024

פסטיבל אשדודאנס 2024 הסתיים וזה הזמן לסקור את מה שהיה, לשבח את הטוב ולהציע הצעות לשיפור.

תוכנית ההרקדות:

תוכנית ההרקדות השנה הייתה מגוונת מאוד ונתנה במה למגוון סגנונות. גם חלוקת ההרקדות לאולמות הייתה ברובה הגיונית ואפשרה למי שיש לו העדפה לסגנון מסויים לרקוד ברצף באותו אולם.
היו המון הרקדות מהנות שבהן רקדתי ואני משוכנע שהיו עוד הרקדות מצויינות, אך אליהן לא הגעתי. כמה מההרקדות שבהן נכחתי שאני מבקש לציין:

יום שלישי:
11:30 הרקדת הבקשות של מיכל אפק ועופרה יחזקאל: חשבתי שתהייה הרקדה של ריקודים שחוקים שמתאימים לכולם, אבל הופתעתי מהאיכות של ריקודי המעגל והזוגות. פתיחה מאוד נעימה לפסטיבל.
18:30 לצידך של ציון סהר: הרקדת זוגות נעימה וזורמת עם גילה פז כיוצרת אורחת.
21:00 מרתון אמצע הדרך, מפיקים אפרת ודרור ורדי והילה מנחם: להרקדה היה פוטנציאל גדול. הגיעו מאות רוקדים, שרבים מהם בקיאים בריקודי אמצע הדרך. התנאים המעיקים באולם (אתייחס בהמשך), שיבוץ לא מוצלח של חלק מהמרקידים ובחירת ריקודים לא מתאימה דירדרו את ההרקדה. ממש חבל.

יום רביעי:
12:30 גבול הים האחרון עם ויקטור גבאי: ניכר שויקטור יודע את העבודה והריץ הרקדה מהנה וזורמת.
15:00 רחוק מכולם עם אפקה עובדיה ושרון אלקסלסי: הרקדה מהנה ולעיתים מאתגרת.
18:00 אצבעות שוקולד הרקדת זוגות עם איתן מזרחי ומאור בן עמי: לטעמי ההרקדה הטובה בפסטיבל. שילוב של ריקודים מוכרים וטובים עם ריקודים מאתגרים. מאד נהניתי.
21:00 מרתון הנוסטלגיה בהפקת אייל עוזרי: המרתון באולם היובל סבל מאותם תנאים של מיזוג לא מספק ורצפה דביקה. כנראה שהרוקדים שלא נהנו מהתנאים ביום שלישי החליטו לא להגיע וכתוצאה היו יחסית מעט רוקדים וחבל.

יום חמישי:
11:15 קאמה סוטרה זוגות מיוחדים עם תמיר שרצר: הרקדה מצויינת של ריקודים מיוחדים ומהנים בהנחיה מצויינת של תמיר. אהבתי כל רגע.
17:00 צל ומי באר עם רותי גלבר ואסתר אלון לוי: הרקדת אמצע הדרך מהנה שראויה לציון גם בזכות העובדה שהוכיחה שניתן להרקיד ביום האחרון מבלי לחזור על אף ריקוד מההרקדות הקודמות.
18:30 צלילי הפלא סדנת יוצר עם מאיר שם טוב בהפקת מיכאל ברזילי: סדנה מושקעת בהדרכה מצויינת של מיכאל. מודה שלמרות שאני מאוד אוהב את הריקודים של מאיר שם טוב גיליתי גם ריקודים שלו בסגנון אחר.

שיפורים מוצעים:
  • למרות שאני מבין את האילוצים בשיבוץ המרקידים הרי שחלק מהשיבוצים היו של מרקידים שאינם מכירים את סגנון ההרקדה, דבר שפגם מאוד בהרקדה.
  • לצערי רשימת הריקודים לא הייתה מתואמת בין ההרקדות. כמה וכמה פעמים באותו יום ובאותו אולם הושמע אותו ריקוד, אפילו מספר פעמים. כמו כן הרבה מאוד ריקודים "מוצלחים" לא שובצו וחבל.
    אני מבין שקשה ללא תוכנה מתאימה לתאם את כל הרקדות הפסטיבל, אבל אפשר להטיל על המפיק של ההרקדות באולם מסויים לבדוק את הרשימות, לסנן כפילויות ואולי גם לסייע למרקידים שפחות מכירים את מבחר הריקודים בהרקדה שאליה שובצו.
    אם אין משאבים לנושא, אני מתנדב לסייע בשנה הבאה בנושא ריקודי אמצע הדרך.
    אני משוכנע שאפשר לאתר כמה רוקדים "מומחים" שיסייעו.

הלוגיסטיקה:

ניכר שהנהלת הפסטיבל מפיקה לקחים ומשפרת את הפסטיבל משנה לשנה. החשיבה, היד המכוונת וההקפדה על הפרטים ניכרים בכל הפסטיבל.
השנה השיפורים הבולטים מבחינתי היו:
  • מזנון הקפה באולם היובל (בנוסף למזנון באולם הקריה) במחירים הוגנים מאוד (אם כי גבוהים משמעותית מהשנה שעברה)
  • תגבור נוסף במזגנים ניידים.
  • תוכנית הריקודים שהופצה בפורמט כיס ומאורגנת באופן שניתן היה בקלות להבחין בהרקדות הנערכות במקביל באולמות השונים.
  • מערכת ההגברה באולם הקריה הייתה מצויינת (חבל שהמרקידים לא ניצלו זאת כדי להוריד את הווליום).

כמו בשנים קודמות הייתה הקפדה על הצד התחזוקתי, ותקלות (שירותים, מצנון מים וכו') תוקנו במהירות.
נקיון המתחמים בכלל והשירותים בפרט היה סביר ביותר.

נקודות לשיפור:
  • אולם היובל (למרות היתרון בקרבתו לאולם הקריה) זקוק לשיפור ניכר כדי לאכלס הרקדה גדולה. המיזוג למרות שתוגבר, קרס ביום שלישי בלילה. האולם היה מחניק והרצפה רטובה ודביקה מלחות, דבר שלא אפשר הרקדה מהנה. הרקדה שהחלה עם מאות רוקדים הידלדלה תוך זמן קצר לעשרות בודדות ששרדו. נראה שיש לתגבר משמעותית את המיזוג לפחות בשעות הלילה וגם לטפל ברצפת הפרקט באופן אחר (לא בציפוי הדביק בו צופתה).
  • עוד באולם היובל: באולם הקריה יש בלילה "פריצה" של כיבוד. כל הכבוד להנהלת הפסטיבל, אבל מדוע לקפח את אולם היובל?
  • באולם יד לבנים הייתי רק בהרקדה אחת. הרצפה הייתה מלוכלכת ודביקה (למרות שנאמר שנוקתה ממש קודם לכן). לאולם מיזוג טוב, ולמרות שאינו גדול הוא מאפשר הרקדה נעימה. החיסרון הגדול של האולם הוא הצורך להגיע אליו ברכב מאולם הקריה. רבים לא מגיעים אליו רק מסיבה זו. בנוסף האולם קטן ולא מתאים להרקדות גדולות ומרתיע רוקדים.

לסיכום: היה פסטיבל מאוד מהנה!
להתראות בשנה הבאה!

לכתבה זו נרשמו 3 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

3.ידיד נפש  
 תיקון טעות ותודה
 ראשית מתנצל שטעיתי בהגדרת אחת ההרקדות.
הטעות תוקנה.

תודה לנח שתיאר הבטים נוספים של ההרקדות.

2.נח  
 תגובה לסיקור אשדודאנס 2024
 וכן, מסכים לגמרי לניצול לרעה של מערכת ההגברה באולם "הקריה" על מנת להמם ולרמוס את הרוקדים. מזכיר לי את האמירה "כאשר אתה פטיש, הכול נראה לך כמו מסמר" - רק שהפעם אני המסמר שדופקים, ודופקים, ודופקים לו על הראש.

כמובן שאפשר להשתמש בקונדום לאוזניים, שלא ידפקו לי את השמיעה - האטמים, או אפילו אזניות נגרים - אבל אפשר גם לנסות לפנות אל שכלם ומצפונם של המרקידים.

ייתכן והנהלת הפסטיבל - כאחראים לשלומם של הרוקדים כמכלול, לא רק שלא יחליקו על בננה, אלא גם שלא יפגעו בשמיעתם - צריכה לבצע ניתור של עצמת השמעה ולהקפיד על עמידה ברף מקסימלי שייקבע.

1.נח  
 תגובה לסיקור אשדודאנס 2024
 "ידיד נפש", תודה על הסיכום היפה.

לגבי התנאים באולם "היובל" - ככל שהדברים ראויים לשיפור (מיזוג, רצפה דביקה, היעדר ארוחת לילה) - עדיין זהו שיפור לעומת השנים בהם הרקדות התקיימו באולם מרוחק יותר. הקירבה הגיאוגרפית היא שיפור, אף שסגירת "קיצור דרך" האריכה את ההליכה.

במרקיד ב"יובל" - יכול להעיד שנעשה מאמץ לצמצם כפילויות (לפחות באותו אולם), אחראי אולם ביקש מאתנו רשימת ריקודים מראש. עם זאת, זה קשה ליישום, גם כי החלטות מסוימות מתקבלות מאוחר ואפילו תוך כדי הרקדה. אנו ניסינו לצמצם כפילויות על ידי תיאום עם מרקידים בהרקדה הסמוכה.

הריחוק של יד לבנים אכן מהווה אתגר, ויש דברים שוויתרתי עליהם כגלל המרחק/זמן/חניה. עם זאת העברתי שם חצי יום מהנה של הרקדות בוקר, עמים ומייסדים. מקווה שתמצא עם הזמן דרך לקרב גם הרקדה זו.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות