אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

פסטיבל כרמיאל 2022ידיד נפש 10.7.22 
פסטיבל כרמיאל 2022

גם הפעם חזרתי מהפסטיבל בהרגשה שהיה ממש מהנה, אבל עדיין ניתן לשפר.

מגרשי הטניס היו כרגיל במרכז ההרקדות. גם השנה המשטח לריקוד הפך את ההרקדה למהנה, בשונה מהשנים ״בעת העתיקה״ שהרסו את הרגליים. אישית רקדתי בטניס רק מעט, אבל התרשמתי מהאווירה המהנה ומהריקודים שנרקדו.

השנה הורחבה הרקדת ״שבת זוגות״ ל 5 שעות (שבפועל קוצצה ל 4.5 שעות) בשל ההכנות שנדרשו להרקדה שאחריה. הרקדה מהנה ביותר לרקדני הזוגות. הרקדה שנוספה השנה היא ״זוגות אקסטרים״ בה נרקדו ריקודי זוגות יותר מיוחדים. הרקדה זו לא התאימה לקהל רחב, אבל מאוד התאימה לקהל שהגיע. מקווה שהרקדה זו תופיע שוב בתוכנית לפסטיבל הבא. החזרת מרכז ברוך בגודלו המלא (לא כמו בשנת הקורונה) תרמה מאוד לנוחות ההרקדה ולמגוון ההרקדות. בדרך כלל שובצו לשם הרקדות מתאימות, אבל לפחות חריג אחד הייתה סדנת היוצר עם אבי פרץ (שהייתה ממש מוצלחת). להרקדה היה ביקוש עצום ובשל מגבלות האולם רבים מאד נשארו בחוץ.

הרקדות הנוסטלגיה בלילה בהן ביליתי זמן ניכר היו מאוד מהנות, אבל חשפו שוב בעיה: עד לפני כעשור היו המון רקדני נוסטלגיה. המתנס בו התקיימו ההרקדות התפוצץ מרוקדים עד שעות הבוקר אפילו מעבר להרקדות בטניס. בשנים האחרונות מספר רוקדי הנוסטלגיה ״הכבדה״ פחת ונוצרה שכבת רוקדי ״אמצע הדרך״ (עליה גם אני נמנה). ריקודי אמצע הדרך השגרתיים משולבים גם ברפרטואר הרגיל בהרקדות אבל לא במינון גבוה. שילובם בהרקדות הנוסטלגיה עושה לדעתי עוול לרקדני הנוסטלגיה ״הכבדה״ שנאלצים להתפשר ואינם מגיעים לריקודים המיוחדים שלהם, אבל עושה עוול גם לרוקדי ״אמצע הדרך״ שיהנו לרקוד כמה ריקודי נוסטלגיה, אבל במינון סביר. הפתרון לדעתי הוא לפחות בלילה אחד להפריד את הרקדות הנוסטלגיה ואמצע הדרך. צעד חיובי בנושא היה ביום רביעי בלילה כשבמרכז ברוך הייתה הרקדת אמצע הדרך קצרה במקביל לנוסטלגיה בהורוביץ.

לדעתי השנה ניכרה יד מכוונת בבחירת הריקודים כך שלפחות ביחס לשנים קודמות היו פחות ריקודים שחזרו על עצמם באותו יום.

האקוסטיקה הייתה בדרך כלל טובה והייתה שליטה טובה יחסית של המרקידים בווליום. חריג אחד הייתה ההרקדה לשירי יורם טהר לב (הרקדה מאד מהנה לכשעצמה) שסבלה מבעיות קשות במערכת ההגברה וחבל.

מזג האוויר היחסית סביר הוסיף המון להרקדות באוויר הפתוח. המגמה של הקדמת הפסטיבל לתחילת יולי בהחלט הוכיחה עצמה (חבל שבשנה הבאה חוזרים לאוגוסט).

בתחום הלוגיסטי עדיין יש מה לשפר. למשל השירותים בהורוביץ שספק אם נוקו ונייר הטואלט (בשירותי הגברים לפחות) שכנראה נחשב למותרות.

תוכנית ההרקדות פורסמה בשלב מאוד מאוחר. רוקדים שמעוניינים להחליט באיזה יום להגיע לפסטיבל, להזמין הסעות, לתאם עם בני זוג ולרכוש כרטיסים להופעות מאוד התקשו לעשות זאת במועד. חשוב מאד לרוקדים שתוכנית ההרקדות תעלה לאתר האינטרנט בשלב הרבה יותר מוקדם.

להתראות בפסטיבל כרמיאל 2023!


לכתבה זו לא נרשמו תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות