אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

פסטיבל כרמיאל 2021 - ביקורתידיד נפש 29.7.21 
פסטיבל כרמיאל 2021 - ביקורת

ראשית אבקש לציין כי מגיע כל הכבוד למארגנים על עצם קיום הפסטיבל בתנאים קשים כשהיה ברור שרבים לא יגיעו בשל הקורונה.

ניכרת הייתה בהחלט חשיבה מחוץ לקופסה כדי להפחית את הצפיפות ואת סכנת ההידבקות בקורונה: פתיחת שני אתרי הרקדות נוספים - מרכז ברוך והקמת אוהל ענק בחניית מרכז ברוך.
בשולי הפסטיבל אבקש לציין כי ארגון מתחמי האוכל והיריד נעשה היטב. במרבית המקרים היה שילוט ברור . גם האבטחה בכניסה למתחם שהייתה הן בטחונית והן בדקה תו ירוק פעלה ביעילות.

ועכשיו מגיע שלב הביקורת הבונה בתקווה לשיפור בפסטיבל הבא:

ההרקדות

  • תוכנית ההרקדות פורסמה באיחור רב. רבים לא רכשו כרטיסים למופעים בהיכל התרבות, כי לא ידעו למתי להזמין כך שההופעה תשתלב בתוכנית ההרקדות.
  • האוהל שהוקם בחניית מרכז ברוך (כאמור יוזמה מבורכת) כמעט ולא היה בשימוש כי המשטח היה ממש גרוע (פי. וי. סי. דביק מאוד). טוב עשו המארגנים כשברגע האחרון העבירו כמה הרקדות לאולם הורוביץ. המארגנים הציעו מדבקות לנעליים במטרה לשפר את החוויה, אולם מרבית הרוקדים לא ידעו על כך, ניסו את המשטח ופרשו.
  • משטח העץ בטניס היה מצויין בהתחלה, אולם אחר כך כנראה ספג לחות והפך לפחות נוח לריקוד. עדיין היה מוצלח בהרבה מהמשטח באוהל.
  • ביום רביעי היה בשעות היום שפע של הרקדות מעניינות (לזכות המארגנים). לעומת זאת ביום חמישי, שבדרך כלל מהווה את שיא הפסטיבל בהרקדותיו, היה היצע דל מאוד הן בשל הקצאת הרקדות לאוהל (בו כמעט לא ניתן היה לרקוד) והן בשל תכנון ההרקדות ליום זה. התוצאה הייתה שביום רביעי התחלתי לרקוד ב 11:00 ובחמישי רק ב 16:00
  • תכנון לקוי של שתי הרקדות זוגות ארוכות באותו היום במקום לפצל ליומיים. ביום חמישי היו שתי הרקדות מקבילות של מעגלים מיוחדים - קשה היה לבחור ביניהן, וחבל.
  • הקצאת ההרקדות לאולמות הייתה תמוהה. הרקדות זוגות שתמיד מלאות הוקצו למרכז ברוך הקטן וכמעט חסר אוורור ומיזוג סביר. בכמה הרקדות במרכז ברוך לא נכנסו רוקדים בשל מגבלת המקום. אחרים עזבו כשהחום והצפיפות היו בלתי נסבלים. באותה עת הוקצו הרקדות דלות משתתפים הוקצו לאולמות טובים בהרבה (למתנס ולהורוביץ).
  • היו במתחם הפסטיבל דפי מידע גדולים עם תוכנית ההרקדות המקורית, אולם אתר הפסטיבל ודף הפייסבוק לא עודכנו בשינויים בתוכנית ההרקדות. המידע עבר מפה לאוזן, וברובו לא עבר. אפילו במודיעין לא הייתה תכנית הרקדות מעודכנת לחלוקה.

כללי

  • מועד הפסטיבל נדחה בשבוע לאחר שכבר נקבע ופורסם. הדחייה גרמה לרבים לא להגיע בשל תוכניות אחרות שקבעו, ומן הסתם גרמה לקשיים גם למארגנים.
  • סקר ארגון הרוקדים הצביע עוד לפני הפסטיבל על ירידה של כשליש במספר הרוקדים שיגיעו לפסטיבל. בפועל לדעתי הירידה הייתה גדולה בהרבה. כרוקד נהניתי מהירידה בצפיפות, אולם אני מניח שהמארגנים ובעלי הדוכנים נהנו הרבה פחות.
  • היצע המופעים בהיכל התרבות היה דל ביחס לשנים קודמות. ייתכן שהדבר נבע מאילוצי קורונה וייתכן שבשל דחיית הפסטיבל כך או אחרת התוצאה לא היתה טובה.
  • הכניסה למרכז ברוך הייתה בעזרת מאבטחים רבים, אבל בחוסר סדר מוחלט (בהשוואה לאולמות אחרים). נוצרה צפיפות רבה בכניסה לאולם.
  • המאווררים הגדולים שתרמו רבות במתנס נעלמו. רוב המאווררים הקטנים שעל הקיר לא פעלו. חבל.
  • שירותים: שירותי הנשים במתנס לא נוקו בתכיפות מספקת. בכמה מהשירותים הנייר אזל מדי פעם. בשירותים שליד הטניס לא היה סבון לנטילת ידיים. מרכיב חשוב בשמירה על היגיינה בפרט בתקופת הקורונה.
  • לא היו מחירונים בחלק מדוכני המזון.


למרות הכל - היה מהנה מאד!
תודה רבה למארגנים ולמרקידים ולהתראות בפסטיבל הבא!


לכתבה זו נרשמו 2 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

2.(*גפן בר) 
 חכו חכו תראו עוד מאת תראו כמה חולים באים משם
 לפי הסרטונים והשידורים חיים שהונפצו משם רואים צפיפות בלתי הגיונית ואחראית בימים אלו.
- פשע נגד האנושות שזה התקיים בכלל -

1.(*קל רגליים) 
 פסטיבל כרמיאל 2021
 לאור הביקורת נראה לי שמגיע כל הכבוד למי שהגיע ונשאר וקצת פחות למארגנים :-)


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות