אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

חלק 3 - רשמים מקמפ הריקודים באילתורד 7.12.14 
יום שישי, 14/11/14

בוקר טוב אילת! אני מנסה להתעורר כמו ביום הקודם בשעה שמונה, אך לא מצליחה... ישנתי מעט מדי... אני נשארת עוד כמה דקות במיטה בעינים עצומות... מריצה במוחי את חוויות ליל אמש... מה רקדתי... מה אהבתי... מה היה כיף... מה הייתי משנה כדי שיהיה יותר כיף... בשמונה וחצי כבר מזנקת מהמיטה, שמא אירדם במקרה ואחמיץ את היום.

לצערי אני נאלצת לוותר על הרקדנת (הרקדה שהיא סדנה) הבוקר המוקדמת מידי לטעמי (מריקודי משה אסקיו, בשעה 9:00) ומגיעה ישירות לאירוע גמר תחרות "אלוף ריקודי העם של ישראל". אם להודות על האמת – עד עתה ביזיתי בכל הזדמנות אפשרית את עצם קיומה של התחרות. מבחינתי יש סתירה מהותית בין עממיותם של ריקודי העם בישראל לבין הפיכתם לתחרות. הרעיון נראה לי שגוי מיסודו, סתם גימיק של גדי ביטון שנועד למשוך קהל... עד כה לא צפיתי בשלבים המקדימים של התחרות ולא התעדכנתי בתוצאות. אפילו לא ידעתי מי הם המתחרים. אך מאחר שזה הוא האירוע המרכזי של היום ולא מתקיימת הרקדה במקביל אליו – אני בכל זאת הולכת לראות את התחרות במחשבה להתייחס אליה כאל מופע שמטרתו לשעשע.

בכניסה למתחם מקבל כל צופה מנשר צבעוני עליו מודפסות תמונות המתחרים ומצויינים שמותיהם וכן מופיע מספר טלפון אליו ניתן לסמס את הבחירה. אני מסתכלת על התמונות ומופתעת לזהות חלק מהמתמודדים. הנה אבישג המקסימה, צעירה חייכנית ומתוקה שאי אפשר שלא להתאהב בה כשהיא רוקדת. הנה האחיות הצעירות ירדן וספיר, אותן לא ראיתי מעולם, אך שמעתי עליהן מפי רוקדי האוניברסיטה. הנה מוטי – הצעיר האשדודי שמגיע מדי פעם להרקדות שלי עם תאיר (ילדה מתוקה ורקדנית מצויינת בפני עצמה). הנה מקס – צעיר דרום אמריקאי שעשה את צעדיו הראשונים בארץ בהרקדה המיתולוגית של רפי זיו בהדר יוסף, הרקדה שהיתה בזמנו הרקדת הבית שלי. אני מבחינה שרבים מהמתמודדים הם צעירים הטוענים לכתר "אלוף ריקודי העם"... נחמד... אבל הנה אורלי הרוקדת בבית דני. היא מעט יותר מבוגרת, רוקדת בחן רב ובדיוק, כך שבלתי ניתן להתעלם מנוכחותה. הייתי רוצה לרקוד כמוה... והנה הצמד ורדית ורוני הרוקדים באחת מההרקדות אותן אני פוקדת בימים אלו. הנה גם צ'ארלי, איתו היה לי העונג לרקוד בעברי הרחוק... גם את מיכל ברק אני רואה בין המתמודדים. טוב, אינני מופתעת. אופן הריקוד שלה מתאים מאוד לתחרות מסוג זה. בולטת ומתבלטת בכל הרקדה אליה היא מגיעה. ההפתעה הגדולה היתה שאול נומי. רוקד חדש מבחינתי, אליו נחשפתי רק בשנתיים האחרונות. בעל חזות אוריינטלית (סיני/ויאטנאמי/תאילנדי... או משהו דומה), לצערי אינני מבחינה בהבדלים... ד"ר לארכיאולוגיה, אם אינני טועה, וליצן גדול. האחרון שהייתי מצפה לראות בתחרות מעין זו. האם הגיע כקוריוז או אולי באמת בכוונתו לקטוף את התואר??

אני מתיישבת עם ההמון. גדי פותח ומסביר את מהות התחרות. הוא מודע לביקורת נגדה ומנסה להסביר את הרציונל. מפיו זה נשמע ממש משכנע... ההנחיה שלו ושל מירי אקוני נעימה מאוד לאוזן... הם מציגים את צוות השופטים בתחרות – מספר מרקידים האחראים לבדיקת הדיוק בצעדי הריקוד והקצב (ספי בר לב, ירון כרמל, קובי מיכאלי, אבי לוי ובארי אבידן) ומספר שופטים מקצועיים שהוטסו היום במיוחד לתחרות כדי לבדוק את איכות הריקוד של המתמודדים (קלוד דדיה, דוד דביר ומיכל אמדורסקי). כל הכבוד על הרצינות בבחירת צוות השופטים! יש גם פרסים שווים: אופניים, אופנוע, השתתפות במחנות ריקוד בהונגריה ובארה"ב... ממש פרסים ששווה להתאמץ בשבילם... כעת מציגים בפנינו את המתמודדים. אחד אחד הם עולים לרחבה לקול מחיאות הכפיים של הקהל המפרגן. הם מתחילים בריקוד משותף במעגל כדי להכניס את הקהל ואת השופטים לאווירה של ריקודי העם. האמת – הם רוקדים ממש יפה! תענוג להסתכל עליהם: רוקדים בחן ובאופן מדויק, אוחזים ידיים, מחייכים... כך צריכים לרקוד ריקודי עם!

כעת מתחילה התחרות האמיתית. המתחרים מתמודדים בשני תחומים – ריקודי מעגל וריקודי זוגות. בכל תחום מגרילים 3 שמות של ריקודים – אחד ברמת מתחילים, אחד ברמת בינוניים ואחד ברמת מתקדמים. המתמודדים נדרשו להתכונן על כל הריקודים ואינם יודעים איזה ריקוד יעלה בגורל. אנו והשופטים צופים בהם רוקדים יחדיו את הריקודים. בתחילה רק אלו המתחרים בתחום ריקודי המעגל, אחר כך רק אלו המתחרים בתחום ריקודי הזוגות. חלק מהמתחרים מתמודדים בשני התחומים... הם "עובדים" ממש קשה... תענוג לצפות בהם רוקדים. כולם רוקדים יפה, מקפידים לחייך ולהתייחס זה אל זה, אל השופטים, אל בן הזוג, אל הקהל... אני מוצאת עצמי נהנית מאוד. עלו בגורל ריקודים יפים שאני שמחה לצפות בהם וממש מדגדג לי ברגליים להצטרף אליהם... איזה מזל שאינני שופטת בתחרות זו... הבחירה בטוב ביותר תהיה ממש קשה... אני אפילו לא מוכנה לסמס לטובת אחד מהמתמודדים כדי לא לקפח אחר... באמת כולם מוצלחים מאוד.

לאחר סינון ראשוני נשארים רק המאושרים שהשופטים מחליטים שהם הטובים ביותר. אנו צופים בנבחרים רוקדים ריקודים נוספים. המתח מורגש באוויר... מי יזכה במקום הראשון? מי יזכה באופנוע? מי מהם יטוס לחו"ל? מייד יקריאו גדי ומירי את החלטת צוות השופטים...

בעוד צוות השופטים מגבש את החלטתו, אנו זוכים לצפות בלהקות מחול המנעימות את זמננו. בין היתר אנו צופים שוב בלהקת "הורה רעים" מחולון, שגרפה את המקום הראשון בפסטיבל כרמיאל האחרון בריקודה "גברת עם סלים". אמנם צפינו בהם אתמול, אך מחיאות הכפיים הסוערות וההתלהבות הרבה מצד כל הצופים הביאה את האחראים על הקמפ למסקנה שכדאי להעלותם להופיע שוב. גם הפעם הם זכו לתשואות רמות... יופי של ריקוד!

זהו. הגיע הרגע הגדול. רגע ההכרזה על הזוכים:

חביבת הקהל שזכתה למספר הסמסים הגדול ביותר – סימה שאול.

בתחום ריקודי המעגל זכה יוסי עמור במקום השלישי, ירדן דוד במקום השני ובמקום הראשון – צעיר שלא הכרתי בשם עידן אחוון (כך כתוב בתוכניה). מדובר בבחור דתי, שכמעט ביטל את השתתפותו כשגילה שגמר התחרות ייערך במסגרת הקמפ שמתקיים גם בשבת. גדי שכנע אותו להשתתף בכל זאת, וכעת הוא יעשה את דרכו חזרה הביתה רכוב על אופנוע... אני מקווה שיספיק להגיע טרם כניסת השבת... בתחום ריקודי הזוגות זכו הצמד ורד גייזר ועופר שריג במקום השלישי. במקום השני זכו האחיות ירדן דוד (שזכתה גם בפרס שני בריקודי המעגל) וספיר שמואלי. כל הכבוד לספיר שלא ויתרה על ההשתתפות בתחרות גם כשגילתה שהיא בהריון. היא חוללה במרץ ובחן, גם בריקודי המעגל וגם בריקודי הזוגות, ואני שמחה שהיא בין הזוכים (היא זכתה במחנה ריקוד בארה"ב!).

ובמקום הראשון... הצמד אבישג פיאנקו המקסימה ובן זוגה למחול – יוסי עמור, שכבר זכה גם בפרס שלישי בתחום ריקודי המעגל.

כל הכבוד לזוכים וכל הכבוד לגדי על הפקה של אירוע מושקע, מהנה, העשוי במקצועיות רבה וחשיבה על כל הפרטים להנאת כולם. אני נהניתי!

המשך יבוא...

לכתבה זו לא נרשמו תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות