אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

צעדי בלטהידיד נפש 25.5.13 
בלטה כידוע לכל מי שעבר את שנת הארבעים לחייו היא בעברית צחה אריח. היום האריחים הם בגודל 30X30 ס"מ 40X40 ס"מ 100X50 ס"מ ואף גדולים יותר. הבלטה של פעם הייתה בגודל של 20X20 ס"מ.

בימים ההם, כשהיינו בני תשחורת, הצעדים שלנו בריקודים סוערים כמו "הורה ממטרה" "ניצנים נראו בארץ" "סובבוני" ועוד ריקודים מקפיצים אחרים גמאו בקלות מרחקים אדירים כשכל צעד מרוחק מקודמו יותר מאשר האריח הגדול ביותר הקיים היום.

אולם בעוד האריחים גדלו והתפתחו כדי לעמוד בגודל הצעדים שלנו דאז, הצעדים שלנו קטנו והגיעו לגודל הבלטה הקדומה. צעדים קטנטנים שאינם חורגים מהבלטה.

כשאנו רוקדים היום את "ניצנים נראו בארץ" בצעדי הבלטה, לא פלא שהריקוד נראה כריקוד לזקנים. כמה צעירים כבר רוצים לרקוד ריקודי זקנים? צעירים רוצים להוציא את כל המרץ בריקוד. הם היו רוצים לרקוד כפי שאנו רקדנו אז. מרבית ההרקדות של היום, אפילו אלה הנחשבות צעירות, לא תתאמנה להם. נכון, ראיתי כבר רוקדים בני 60 בכושר מעולה הרוקדים באופן ובמרץ שכל בן 20 היה מתקנא בהם, אבל כמה כאלה כבר יש?

התקווה לדעתי טמונה במרקידות ומרקידים צעירים שיעזו ויכנסו לבתי הספר בגיל החטיבה והתיכון. היום יש מעטים מדי העושים זאת, מן הסתם הן בשל הקושי הכרוך בטיפוס על הקיר החלק והן משיקולי פרנסה. אני קורא למרקידות ולמרקידים הצעירים להעז ולנסות משיקולים אידיאולוגיים של שימור ריקודי העם. בסופו של דבר האידיאולוגיה שתביא לכניסת צעירים רבים לתחום תביא גם את הפרנסה.

עלו והצליחו!

לכתבה זו נרשמו 2 תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות