אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

איך שגלגל מסתובבנטלי 24.2.13 
אם נכחתם בהופעת פורים החגיגית של להקת גלגלי ר.נ.י בוודאי ראיתם ש"או, או, או...", הגלגל מסתובב פשוט נפלא!

במוצ"ש האחרון, ה- 23.2.13, התקיים קרנבל הפורים של להקת המחול גלגלי ר.נ.י (רחובות, נס ציונה ויבנה), שכבר הפך למסורת בשנים האחרונות. הלהקה משלבת רקדנים עומדים ורקדנים יושבים על כיסאות גלגלים, ובקרנבל המסורתי נהנים כולם, יחד עם אורחים רבים נוספים, מהרקדה באווירה פורימית שמחה ועליזה, מהופעות של אמנים אורחים ומהדובדבן שבקצפת – הופעה של רקדני הלהקה.

רוקדים עם לאה הדדי-דב

הקרנבל המסורתי של גלגלי ר.נ.י מתחיל בחוג הריקודים של לאה הדדי-דב. מדי מוצאי שבת מתכנסים רקדנים יושבים ורקדנים עומדים (מתנדבים של עמותת איל"ן) בחוג של הלהקה, שמתקיים באולם צימרמן שבבית הספר "הדר" בנס ציונה. כל אחד רוקד לפי יכולתו האישית, אבל כולם נהנים מאווירה ייחודית ומהנה, ומגיבוש יוצא דופן, שקשה למצוא בהרקדות רגילות.

החברים בחוג ובלהקה פעילים יחד כבר שנים, והפכו למשפחה של ממש. וכשהם מתכנסים יחדיו - כל הרקדה היא חגיגה בפני עצמה. אז מה הפלא שכאשר הם נפגשים לרגל חגיגות הפורים יחד עם בני משפחותיהם, ומוסיפים למפגש תחפושות ססגוניות, כיבוד ושתייה כיד המלך והופעות של מגוון אמנים – האווירה פשוט מחשמלת.

ק-ר-נ-ב-ל – ומי שלא בא, חבל!

קרנבל פורים הוא אחד השיאים של פעילות להקת גלגלי ר.נ.י, שמופיעה גם באירועים רבים נוספים (כמו פסטיבל כרמיאל, תחרות "גלגל הזהב" בהרצליה ועוד). הערב החל בהרקדה בהנחיית לאה הדדי-דב, בה לקחו חלק רקדני הלהקה וגם רקדנים עומדים ויושבי מחוגים אחרים באזור. בהמשך הערב, הסטנדאפיסט דני לאונוב בידר את הקהל בהופעה פורימית מהנה, ולאחר מספר נאומים קצרים (בין היתר, של ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, ושל יו"ר הנהלת גלגלי ר.נ.י. שמואל שובלי, שגם רוקד בלהקה), הגיעה תורה של המנה העיקרית – הופעות של הלהקה.

הלהקה הציגה רפרטואר של 5 הופעות שונות: הופעת הלהקה לצלילי השיר "חלומות" של רוחמה רז, ריקוד זוגי בסגנון קברט, ריקוד לשיר מקורי בביצוע חי של הזמר יוסי ברכה, ריקוד זוגי מרהיב לצלילי מחרוזת משירי מייקל ג'קסון ועוד ריקוד קבוצתי לצלילי מוסיקת ולס וינאית. כל הופעה גרפה תשואות ומחיאות כפיים סוערות של הקהל, במיוחד כשהתברר שהלהקה לא רק רוקדת, אלא גם שרה.

בהמשך נהנו הנוכחים מהופעות של הזמרת הילה ושל כנר שניגן ורקד לצלילי "כנר על הגג", ולאחר מכן המשיכו להרקדה סוחפת ושמחה ולתחרות תחפושות נושאת פרסים. וכמובן, לא שכחו להודות לכל מי שתרם להצלחתו של הערב: לכוריאוגרפית של הלהקה – בריג'יט יונג ולכוריאוגרפית של מחרוזת מייקל ג'קסון – לירון טביב, לתופרת ולמלבישה מיריאה מבית האופרה, שדאגה לתלבושות המרהיבות של כל חברי הלהקה, וליעקב וויקי יוחנן – שעמלו על הכנת התפאורה הפורימית והססגונית של אולם אשכולות פיס בנס ציונה, שם נערך הקרנבל מדי שנה.

בואו נרקוד נשכח

אם יש דבר אחד שאפשר ללמוד אפילו מצפייה של כמה דקות ברקדנים של גלגלי ר.נ.י, העומדים והיושבים כאחד, הרי שזו העובדה שלריקוד יש יכולות מדהימות להסיר את כל המחיצות, לגשר על פערים פיזיים ומנטליים, ולחבר בין אנשים באופן הכי בסיסי שיש: פשוט לרקוד ולשמוח.

כי אחרי הכול: "לכל דבר יש עת למצוא ולאבד, יש עת לתת ועת לקחת. כולם היו בניי, כולם יצאו על תנאי, כולם כעת שרים (וגם רוקדים) ביחד: או, או, או, איך שגלגל מסתובב לו!".

לכתבה זו לא נרשמו תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות