אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

מילים לזכרו של בנצי תירםידיד נפש 8.10.12 
לכל אחד יש מספר מועט של אנשים להם הוא אסיר תודה לתמיד: מורה שהראה לו כיוון בחיים, חבר שהציל אותו בעת צרה ועוד.
אחד מהבודדים שאני מרגיש שאני חייב להם לתמיד הוא בנצי תירם שפתח בפני את עולם ריקודי העם.

כשהייתי כבן 20 כבר היה ברור לי שלרקוד אני לא יודע. ב"סלואו" עוד איכשהו החזקתי מעמד, אבל טנגו כבר היה משימה בלתי אפשרית ובהורה של יום העצמאות הסתבכתי ברגליים וכמעט נפלתי. בשנה השלישית ללימודי בטכניון גרר אותי חבר כמעט בעל כורחי להרקדת המתחילים של בנצי.

גיליתי עולם חדש. בנצי היה תימני - אבל יקה בנשמתו. אף צעד לא היה ברור מאליו. הרקדת המתחילים נמשכה 3 שעות (!!!) ובנצי לימד צעד תימני במשך כרבע שעה עד שכולם ידעו. כן, אפילו אני. צעד הורה בסיסי לימד (בשבוע אחר) במשך כ 10 דקות. חשוב היה שכולם ידעו ידייקו ויבינו. כשהגענו לריקודי זוגות היה לנו בסיס איתן. גם בריקודי הזוגות בנצי לא "חיפף". הוא לא אמר "לחץ" ולא "ואלס" אלא הסביר רגל אחר רגל איך מבצעים זאת. לולא ההסברים וההדגמות המדויקות שלו שטפטפו אט אט אל ראשי ורגלי, ספק אם הייתי רוקד היום.

בנצי היה איש עקרונות בכל הנוגע לריקודי העם. הוא עמד על כך שנחזיק ידיים בעת ריקודי המעגל וסירב להכניס להרקדה ריקודים שחוברו ע"י יוצרים מחו"ל. הוא אהב וכיבד את ריקודי העמים, אבל הקצה להם שעה נפרדת בהרקדה. במהלך שעה זו הוא לימד ואנחנו רקדנו אך ורק ריקודי עמים.

להרקדה בטכניון היה קסם מיוחד מבחינתי. זו הייתה לא רק ההרקדה הראשונה שלי, אלא גם הרקדה צעירה (גילאי 25), הרקדה שנערכה בקיץ על הגג כשנוף המפרץ נשקף לעינינו ובריזה נעימה נושבת מהים, הרקדה בה רק מי שידע לרקוד היטב רקד במרכז (והיו רוקדים מעולים), הרקדה שאת הריקודים שלמדתי בה אני זוכר עד היום, ההרקדה של בנצי.

בנצי חיבר לא מעט ריקודים, שרבים מהם נרקדים גם היום: ההר הירוק, דבקה עוד, ניגונים, עמק שלי ועוד.

לפני כמה שנים פגשתי אותו שוב. הודיתי לו בחום על השנים ההן, אבל לצערי הוא כבר לא נראה במיטבו. אני מעדיף לזכור את בנצי של הימים היפים ההם.

יהי זכרו ברוך.

לכתבה זו נרשמו 4 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  

7.(*אשר על הריקודים) 
 בנצי תירם
 בנצי היה המורה (הכמעט) ראשון שלי וללא ספק הטוב ביותר. ההרקדה שלו בטכניון היתה ההרקדה הטובה ביותר, שרקדתי בה מעולם. ועוד דבר אחד, באיחור של יותר משלושים שנה נודע לי, שחלק גדול מהריקודים שהוא לימד, היו פרי יצירותיו. הוא בעצמו מעולם לא ציין זאת. הוא היה ללא ספק מורה וג'טלמן.

0.צדיק  
 יהי זכרו ברוך
 לצערי לא זכיתי ללמוד ממנו בשנותיו היפות, אך פגשתיו בערוב ימיו ומיד חשתי כי לפני אדם מיוחד. כאשר הדגים ריקוד מריקודיו, מייד ראיתי כי הוא מגלם את מה שאני מחפש ממדריך ריקודי עם.
ראיתי שכל תנועה חשובה, שכל הגוף רוקד ושכולם ביחד הם אחד.
יהי זכרו ברוך וחבל על דאבדין.

0.(*יעקב11) 
 ריקודים בטכניון
 הייתי חוזר לאפטרים מהצבא כדי להיות בחווית הריקוד שהעביר בנצי ברחבת הטכניון. היה מיוחד ואציל.

0.עדה איסט  
 מרגש לשמוע ידיד נפש
 על בנצי שמעתי לראשונה במסגרת האולפן להכשרת מדריכים, בבית המלין ת"א. את הריקוד ההר הירוק אני מאד אוהבת. אני תקווה שריקודיו ושל אחרים שהם נכס צאן ברזל יישמרו במתכונתם ולא ישונו בעיבודים חדשים.

יהי זכרו ברוך.


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות