אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

כך ריקוד נולדזאב שקד 22.7.12 
בשנת 1972 כשהייתי בן 17 נתקלתי בתופעה שנקראת "ריקודי עם". אז עוד רקדנו סביב מנגן אקורדיון שישב במרכז המעגל. הרוקדים היו בעיקר חברה צעירים בשנות העשרים עד שלושים.
אז קראנו להרקדה "ריקודי עם ועמים ". אני זוכר את הקרקוביאק, דבקות, ריקודים צ'רקסים, הריקוד התימני ואת הפולקות. הריקודים הישראליים הראשונים שרקדתי היו ריקוד הזוגות "בת יפתח" וריקוד המעגל "דבקה רפיח".

השנים חלפו, אופי הרוקדים השתנה וכמובן גם סגנון הריקוד. נהיינו הורים ובהמשך הפכנו סבא וסבתא, והריקודים ממשיכים וממשיכים. כך עברו להם 40 שנות ריקודים. מצאתי לנכון לשתף את חברי ל"שיגעון" ואת הדור הצעיר בחוויה העצומה שמעניקים לי הריקודים, לכן כתבתי ספר.

הספר מספר על נכדותיי הדס ומעיין שמגיעות יחד איתי לכרמיאל בימי "פסטיבל מחול כרמיאל". כשהנכדות מסתקרנות ושואלות "מה זה פסטיבל ומה זה ריקודי עם?" מתחיל סיפור בתוך סיפור .

עם קצת דמיון הפגשתי את ראשוני הרוקדים ( ברוך אגדתי, גורית קדמן, רבקה שטורמן ועוד) בכינוס קטן בתל אביב של שנות הארבעים , שם הם פוגשים להקות מחול מהעולם, וברוך אגדתי מגלה את ריקוד ההורה (הרומני דווקא).

הסיפור ממשיך לכינוסים בדליה ובצמח וכמובן ממשיך לכינוס הגדול והמשמעותי בכרמיאל, שם גם הקדשתי מספר שורות לריקודי הנכים. בסוף הסיפור הנכדות "נדלקות" ומבקשות שאלמד אותן לרקוד.

הספר מיועד לילדים בגילם, לילדים בנפשם ולכל האוהבים את הריקוד בכלל ואת ריקודי העם בפרט.
במילים פשוטות "אחלה מתנה לדור הצעיר מכל רוקד ותיק" .

להתראות במעגל,
זאב שקד.
המעוניינים לרכוש את הספר מתבקשים להתקשר לזאב בטלפון 052-350058 או במייל shaked@maltar.org.il
לחצו על התמונה לצפיה בסרטון יוטיוב על הספר


לכתבה זו לא נרשמו תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות