אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

עמוד האש לפני המחנה איתן שמידט 11.8.11 
המחאה הנוכחית שכותרתה "העם רוצה צדק חברתי" מעלה בי זכרונות נוגים ומראות דז'ה-וו (מצרפתית: Déjà-vu) של קומץ רוקדים בעלי תבונה וחזון שראו את הנולד וניסו להזהיר ולהתריע בפני הבאות.
לא היו אלה אלא סייסמוגרף זוטא, שאותת לכל על רעידת האדמה ההולכת וקרבה ועל גלי הצונמי שיגיעו אל חופינו בעטיה.

כאחד מיוזמי המחאה ומארגניה אני זוכר, היה זה אך לפני כ-4 שנים, עמדנו מתי מעט מול שערי אוניברסיטת תל אביב ומחינו כנגד העלאת מחירי ההרקדות ל- 27 (או 28) שקלים. תמיכת רוקדי- האוניברסיטה היתה דלה והלכה והתמעטה עם חלוף הזמן, במקום לצבור תאוצה כפי שקורה היום.

היו מי ש"לעגו" למוחים וציינו כי עליית מחיר של שניים עד שלושה שקלים אין בה ממש, ואין זו אלא קטנוניות להתקומם על כך.

אותם "לועגים" לבטח מצאו את שביתת הקוטג' כמוצדקת לחלוטין, אף שהיא נולדה בגין שקלים בודדים בלבד, ומשום מה אף אחד לא ראה בה טעם לפגם.

נמצאו גם אחרים מקטרגים שטענו כי הנושא הוא ייחודי ולכן אין בכך משום בעיה. האם הקוטג' אינה גבינה ייחודית והאם לא ניתן לצרוך מוצרי חלב אחרים בעלי סידן הזולים ממנה?
ראינו גם כאלה שקבלו כי אין עניין במחאת מחיר ההרקדות שכן מדובר בשירותים שאינם מחוייבי המציאות. למותר לציין כי אני חולק על אלה באופן חד משמעי שכן הנחיצות של הרוקדים בריקודים הינה חלק מהוויית חייהם והיא חשובה להם מאד, שכן חוסר יכולתם לוותר על הריקודים למען המחאה מצביעה על כך באופן בולט. מה גם שהיו בין אלה שהמשיכו לרקוד רבים שצידדו בה. מעבר לאמור לעיל, הרי ניתן לציין כי גם שירותי רפואה, חינוך, תרבות ואחרים הינם שירותים שלפחות על חלקם ניתן לוותר, אף שבהחלט לא רצוי.

למען הזיכרון הקצר של כולנו אצרף לכאן את אותה התצוגה בצורת גרף המציגה את עליית המחיר בהרקדות שהודפסה והופצה בין הרוקדים, אך משום מה לא הרשימה אותם. לו נתעלם ולו לרגע קט מן הכותרת, אני מניח כי יכולה הייתה לייצג כל אלמנט אחר במחאה הנוכחית (קוטג', דיור, חיתולים, מטרנה, גני ילדים, חינוך, בריאות, דלק ועוד).


לחצו על התמונה להגדלה


היו גם כאלה שקבעו וטענו כי למרקידים מגיע להרויח ואל לנו שתהיינה עינינו צרות ברווחיהם ורווחתם של המרקידים. האם נראה למישהו כי במחאה הנוכחית יקום מישהו וירשה לעצמו לטעון כי עינם של המוחים צרה ברווחי הממשלה, תנובה, הקבלנים, משכירי הדירות, יצרני החיתולים וכד'?
רבותי וגבירותי, יש להודות על האמת ולהכות על חטא כי נעשתה טעות קשה על ידי קהל הרוקדים משלא הצטרפו למחאה וגרמו בכך לתיקון המחירים. על כך משלמים כולנו עד היום ונשלם גם בעתיד.

אין לי ספק ולו הקל שבקלים כי סעיף ההוצאה בגין ההרקדות במסגרת התקציב החודשי מהווה נטל בלתי מבוטל על מעמד הביניים הנשחק, כמו גם הסעיפים האחרים בגינם מתקיימת המחאה הנוכחית.

למותר לציין כי אותה מחאה שנערכה על ידי קומץ רוקדים שימשה בין היתר כטריגר וככח מניע להקמת ארגון הרוקדים, שכן בין מייסדי ארגון הרוקדים מצויים חלק מתוך אותם מוחים אכפתיים שאליהם הצטרפו רוקדים נוספים ששמו להם למטרה בין היתר לדאוג לרווחת הרוקדים ולקדם את ענייניהם.

ניתן לקבוע בוודאות לאור התרחשויות ההווה, כי לקהל ולציבור יש כח ועוצמה אם הוא פועל באופן מושכל יד ביד. על כן שב אני וקורא לכל הרוקדים בארץ להתאחד ולהשמיע את דברם בכל הנושאים הבוערים שעל סדר היום כמו שילוב צעירים ונוער, עוצמת הווליום בהרקדות ופגיעות בריאותיות ברוקדים, מחיר הכניסה להרקדה (אני מקווה כי היום זו כבר לא מילה גסה) ועוד.

אני סמוך ובטוח כי ארגון הרוקדים רואה עצמו כאכסניה וכבית לרוקדים וישמח לסייע בכל התארגנות רלוונטית באשר תהייה, לרבות העמדת האמצעים והקשרים שברשותו לטובת העניין ולרווחת כל הרוקדים.

נכתב ע"י איתן שמידט

לכתבה זו נרשמו 20 תגובותלצפיה בתגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות