אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים www.harokdim.org |
|
סיכום חודש יולי ופסטיבל כרמיאל | גבעה תלולה | 9.8.11 | |
סיכום חודש יולי מוקדש לפסטיבל כרמיאל: חויות, הגיגים, השגות וסיכומים
פסטיבל כרמיאל 2011 מאחורינו. פסטיבל של ריקודים סביב השעון עם מיטב המרקידים והמרקידות וכ-5000 רוקדים מהארץ ומחו"ל. זאת בנוסף להופעות מחול רבות ברחבי כרמיאל. התוכנית המלאה:
קישור.
הופעת הפתיחה היתה מרשימה ביותר - "על הדשא". שישים שנה ללהקות הצבאיות מאז ועד היום, בהשתתפות של 2000 רקדנים ורקדניות. מופע מרשים ביותר עם אמנים אורחים כמו יהורם גאון, צמד רעים, אופירה גלוסקא, הראל סקעת, שרון חזיז, דורית ראובני, להקות צבאיות ועוד:
קישור.
ומופע הנעילה:
קישור.
אוסף תמונות מהמופעים ומההרקדות ממצלמתו של אלכס הובר:
קישור.
תמונות נוספות באתר הארגון או בפייסבוק. הזדמנות להתחבר אלינו :
קישור.
דיווח קצר על שאר ההופעות ניתן למצא בעכבר העיר:
קישור,
קישור.
ולהרקדות. גם השנה היו הרקדות בשני מוקדים: באולם רבין ובאזור הפסטיבל (ברחבת מגרשי הטניס ובאולם הספורט – המתנ"ס). ההרקדות התקיימו לפי תוכנית שפורסמה מראש בתיאום עם המרקידים, ובראשם יו"ר ארגון המרקידים מר ויקטור גבאי ויו"ר ועדת הפסטיבל מר אילן סויסה. התקיימו הרקדות מגוונות: לזוגות מתחלפים, הרקדות רק לנשים, סדנאות לפי יוצרים, ריקודים לצלילי שירי להקות צבאיות, וגם ריקודים סלוניים ודרום אמריקאיים ועוד.
ההרקדות היו בחלקן אנרגטיות יותר ובחלקן הרקדות שקטות יותר...כך למשל:
הרקדה אנרגטית בסגנון תימני בהנחיית אייל לוי וניסים פינץ וכפי שהונצחה במצלמתו של אדווין:
קישור.
הרקדה אנרגטית אחרת היא כמובן הרקדת הדבקות בניצוחם של אתי מעודה, תמיר שלו ועירית שוורץ ל"מיטיבי ריקוד":
קישור.
סדנה עם אבנר נעים בה נרקדו מיטב ריקודיו –אני מאמין, כי לעולם חסדו, תפילתי, יש פה ארץ נהדרת ועוד ריקודים נפלאים:
קישור.
סדנת ריקודים של אבי פרץ:
קישור.
על כנפי הכסף - מחווה למוטי אלפסי ז"ל. הרקדה לזיכרו עם בנו ירון ואחינו עופר להנצחת ריקודיו - נכסי צאן ברזל: על כנפי הכסף, ארץ אהובה, שלום לך ארץ נהדרת, סימונה מדימונה, כאן בדרום החם, וכמובן לילה בדרום הריקוד הניצחי...ועוד ועוד:
קישור.
סדנה מיוחדת לזכרו של יונתן גבאי.
הרקדות לפי נושאים: לצה"ל באהבה - שירי להקות צבאיות כמו חסקה, הלהקה, הרצל, גולני שלי, פרחים בקנה ועוד. ריקוד שורות: שיר לשלום וכמובן ריקוד בשלשות: מחר.
קישור.
מלאך מסולם יעקב - שירים מהמקורות: הללויה, אילן, ועוד:
קישור.
וכמובן ההרקדות ההמוניות במגרש הטניס עד אור הבוקר:
קישור.
והרקדות הנוסטלגיה בלילה באולם הספורט:
קישור.
גם השנה התקיימו הרקדות מיוחדות לרוקדים בעלי צרכים מיוחדים. רבים שמחו לרקוד עם רוקדים כבדי ראיה בהרקדה מרגשת ביותר שנוהלה ע"י זוהר ברטל ומיכל ים-ברנשטיין:
קישור.
על ההרקדה כתבה הורה אור בתפוז. הרבה אהבה ו"ביחד" אפיינו את ההרקדה:
קישור.
הרקדה מרגשת אחרת היתה זו של רוקדים על כסאות גלגלים... בהרקדה זו במגרשי הטניס גם גדי ביטון הפגין נוכחות:
קישור.
על ההרקדה המרגשת שהתקיימה באמפיתיאטרון קראו כאן:
קישור.
וראו כאן:
קישור.
יום הולדת לאליהו גמליאל בן 86 שיאריך ימים התקיימה בשולי הפסטיבל...
קישור.
את רוב הקליפים צילם וערך אדווין.
כמובן כמידי שנה התקיימה תחרות הריקוד על שם אושרי חבר ז"ל:
קישור.
בתחרות המחול העממי, על שם אושרי חבר ז"ל שהתקיימה בפסטיבל כרמיאל - 2011,
זכו בשלושת המקומות הראשונים הריקודים הבאים :
מקום שלישי - ריקוד זוגות של גילה פז - "לפתע".
מקום שני - ריקוד זוגות של מרקו בן שמעון - "טנגו לשניים".
מקום ראשון - ריקוד זוגות של אלעד שטמר - "יש בה משהו" (בכל זאת יש בה משהו).
את הפרס לאלעד הגיש נועם, אביו של אושרי חבר ז"ל.
הריקוד שזכה במקום הראשון "יש בה משהו" של אלעד שטמר, ברכות לאלעד!
קישור.
היום כבר יודעים כולם שאין פסטיבל כרמיאל ללא נוכחות של ארגון הרוקדים: עדי, הרי, ורד, עטרה, איתן, עירית, גילה, זיווה, הדס... רבים פקדו את דוכן הארגון, שאלו, התעניינו, חפשו אינפורמציה וסתם באו לעודד ולראות מי הפנים מאחורי השם "ארגון הרוקדים". מלבד פעילותם הרגילה בדוכן, קידמו הקבוצה את נושא עוצמת השמעת המוסיקה בהרקדות. הוכנו פליירים, סטיקרים והסברים לסבר אוזניים (תרתי משמע) בדבר הנזקים הנגרמים מהשמעת מוסיקה בעוצמה גבוהה... בעיקר כדי שלא יגידו "לא ידענו". ואכן הנושא זכה לתמיכה רבה בקרב הרוקדים ולטובת הרוקדים.
עבודה רבה נעשתה בנושא עוצמת המוסיקה, אותה מוביל ללא ליאות עדי חבד, שגם ליקט והביא הסברים מקיפים וידידותיים גם יחד, על הנזקים הנגרמים ממוסיקה עוצמתית. על הנעשה בנושא ע"י ארגון הרוקדים, תוכלו לקרוא באתר הארגון. התגובות מעידות שהבעיה היא כללית. גם בפייסבוק נפתח דיון בנושא.
תודה מיוחדת לעדי ולכל חברי ארגון הרוקדים על פעילותם בנושא!
קישור.
האם היו צעירים בפסטיבל? לפי מה שאני אישית ראיתי - היו גם היו! לפחות הסתובבו שם צעירים רבים, וגם רקדו במתחם הגלגיליות... אחרים דווקא חושבים אחרת, שהפסטיבל הופך לפסטיבל של מבוגרים.
קישור.
בשולי פסטיבל כרמיאל פתח ארגון הרוקדים בשירות חדש הנקרא "יצירת קשר". רקדת בכרמיאל עם נסיכת חלומותיך וזו נעלמה בלי להשאירE-MAIL? אתם מוזמנים לחפש רוקדים ובני זוג לריקודים דרך אתר ארגון הרוקדים:
קישור.
לבקשת ארגון הרוקדים הביעו רוקדים את דעתם על הפסטיבל:
קישור
היו גם תלונות רבות על המופעים: אי דיוקים בתוכניה, איחורים ושינויים של הרגע האחרון ועוד:
קישור.
- החול במגרש הטניס: הויכוח חוזר על עצמו למרות שהפעם החול היה מאיכות טובה, עדין יש רוקדים הסובלים מצריבות בעיניים. אחרים דוקא מרוצים מהפתרון. אולי לשנה הבאה יימצא פתרון אחר? פי וי סי איכותי, או פרקט ...
- מתחם הגלגיליות: האם אפשר להחזיר אותו לטובת ההרקדות ע"י ריצופו מחדש והצללה מתאימה?
- החלוקה של ההרקדות לפי ימים לא היתה שוויונית. כך נוצר מצב שבו יום רביעי היה דל בהרקדות בעוד יום חמישי היה עמוס מידי...
- איחורים בהופעות ושינויים בהופעות ללא הודעה מוקדמת: כך הרקדנים מגרוזיה התגלו כפועלים זרים והיה צורך להחליפם בלהקה מקומית, האמנים מרומניה היו רוקדים מהונגריה, ותחרות הכוריאוגרפיה איחרה ב45 דקות! מופע הפתיחה איחר בחצי שעה לפחות. גם התחרות על שם אושרי החלה באיחור של כ- 50 דקות. אז מה אם כרמיאל זה בישראל....
- הכרטיסים למופע הפתיחה שהוזמנו מראש דרך האינטרנט לא חיכו לנו... לקח לנו שעה לקבל אותם – למה הכרטיסים לא נשלחו דרך האינטרנט?
- האם זה נכון ורצוי לשתף גם את הרוקדים או נציגי הרוקדים בקביעת לוחות ההרקדות? הרוקדים מבקשים להשמיע קולם. לפחות לבקש...
- הרקדות עם נושא מסוים או הרקדה לכבוד יוצר מסוים הם רעיון נהדר, אבל למה חוזרים על נושאים שכבר היו בשנה שעברה ומביאים שוב יוצרים שכבר הוקדשה להם הרקדה... לא חסרים נושאים או יוצרים, אפשר ורצוי לגוון ולאתגר.
- מה המקום של ריקודי סלסה, טנגו, היפ הופ ועוד במסגרת פסטיבל כרמיאל או שמא זהו פסטיבל ריקודי עם נטו? (הדעות כמובן חלוקות. חבל שאין תיעוד למספר המשתתפים).
- אולם רבין: מבקשים להוסיף דוכני אוכל בעיקר ליד אולם רבין, כמו כן הוספה של מקומות ישיבה באזור האוכל.
- השירותים, השירותים... אפילו באולם רבין השירותים קרסו. חייבים להוסיף תאי שירותים, אולי שרותים כימיים, ליד אולם רבין וליד המתנ"ס. הנקיון או בעצם חוסר הנקיון ניכר. למה אין מנקות או מנקים לאורך כל היום? בגלל התקציב? נו, באמת...
- ההסעות לאולם רבין – חייבים לתגבר ולפקח שיגיעו בזמן על מנת להקל על המעבר בין האולמות.
- היו הרקדות צפופות במיוחד ואחרות דלילות. כדאי להעביר את ההרקדות הצפופות לאולם גדול... אולם רבין, למשל...
- הרקדת נשים: האם יש לה מקום בפסטיבל כרמיאל? או בנפרד ממנו...האם אפשר להתחשב ברצונן ולרכז את ההרקדות ליום אחד, מאחר שנוצר מצב שהן הגיעו עד כרמיאל רק לשעת הרקדה אחת...
כמדי שנה מרכז ארגון הרוקדים את כל הטענות והבקשות שהועלו ומגיש דוח מסודר להנהלת הפסטיבל, בתקוה לשפר לקראת הפסטיבל הבא. נקוה שאכן נראה שיפורים גם בתחומים שהוזכרו לעיל, כפי שראינו בשנים עברו...
לסיכום : תודות לכל העוסקים בפסטיבל כפי שרשמה ולא שכחה אף אחד איריס:
קישור.
ואני הייתי מוסיפה תודה לכל הצלמים שבעזרתם נוכל לתעד ולשמר את הפסטיבל ... תודה רבה לאלכס הובר, לאדווין ולצלמים העלומים הנוספים...
להתראות בפסטיבל בשנה הבאה, שלרגל היותו פסטיבל המחולות ה-25 יצוין האירוע בחגיגה מתמשכת של חמישה ימים ולילות! רשמו ביומנים: 5 באוגוסט 2012...
קישור.
היתה, נהנתה וכתבה:
גבעה תלולה.
לחצו לצפיה בשילוט, מדבקות, פליירים ותמונות של ארגון הרוקדים שהוצגו בדוכן בכרמיאל. תודה לאפרת ולכל העוסקים במלאכה.
|
0. | (*dagans) | | | | סיום לא טוב באמפי (לת) |
| 0. | אשר עברון | | | | לא נותר לי אלא להסכים עם קודמותי. | | משום מה כשעברתי בריפרוף על תכנית ההרקדות, נראה לי יום רביעי די חופשי (ממני).
כעת משבדקתי ביסודיות, אין לי אלא להצטרף לקריאתן של קודמותי, ולדעתי עוד ניתן לתקן קצת, כבר השנה.
אגב, אפשר לשלב הרקדות כמו נשים עם עוורים, הרי הדתיות לא רוצות שגברים יתבוננו בהן בזמן הריקוד. |
| 0. | ורד | | | | אולם רבין | | אולם רבין הוא אולם נהדר לריקוד. הוספתו בימי הפסטיבל שדרגה מאוד את הרוקדים, שעד השנה שעברה נאלצו להסתפק במתנ"ס הדחוס במשך שעות היום החמות.
להזכירכם - עד אז רקדנו במגרש הגלגיליות על משטח בלתי אפשרי לריקוד ותחת יריעת בד שלא הצליחה להצל מפני השמש הקופחת.
נכון שהאולם מרוחק ממתחם הפסטיבל, אך אם נצליח לתזמן את ההסעות בהתאם להרקדות, נאפשר לרוקדים להתנייד ממתחם למתחם במהירות יחסית.
ניתן כמובן גם להשתמש בשירותי המוניות בעלות נמוכה יחסית ולא להיות תלויים בהסעות.
לדעתי היתרונות שבאולם זה עולים על החסרונות, רק חבל שהוא נלקח מאיתנו לטובת תחרות המחול העממי שגוזלת מאיתנו לפחות 4 שעות הרקדה... |
| 0. | נעהלה | | | | ושוב אני | | שלום אילן (ורד - תודה על שהעלית את דברי שכתבתי בפייסבוק)
גם אני מודה על תגובתך המפורטת. חשוב לי לציין שאני מודעת לבעייתיות ולקושי לתכנן לו"ז שיענה על כל הדרישות - יכולת ההגעה של המדריכים, הרקדות מתאימות לכל קהלי היעד, וכדומה , ואינני מקילה ראש בכך כלל.
חשוב **** לתשומת ליבך - תוכנית ההרקדות להדפסה שמופיעה באתר הפסטיבל אינה תואמת את לוח ההרקדות כפי שראיתי בפלייאר שירד לדפוס. לדוגמה המחוות בתוכנית להדפסה כולן מרוכזות אחת אחרי השניה. ואילו בפלייאר יש עוד הרקדה אחת באמצע אם אינני טועה .ואני חושבת שיש עוד שינויים. אשמח אם תעדכן אותנו מהי התוכנית הנכונה - ואם התוכנית להדפסה שגויה כדאי שתתקנו אותה.
ורד פירטה את כל שאני חושבת על כך ש"לי אין מה להגיע ביום רביעי", על מחוות היוצרים (שהן חשובות ביותר, אני מסכימה) שכולן מרוכזות באותו יום, ולפי התוכנית להדפסה אף באותו אולם - כך שמי שמתרכז באזור אחד - או יהיה בכולם או יחמיץ אות כולם...ו גם על כך שרקדני הזוגות ניזוקו השנה
אפרופו מחוות ליוצרים - אבנר נעים עוד עמנו ואני מאחלת לו בריאות ושנים רבות נוספות של יצירה... אם אינני טועה היתה לו מחווה בשנה שעברה - אז למה שוב השנה? הרי יש עוד יוצרים רבים ראויים..
הרקדת העיוורים ראויה בהחלט למקום של כבוד ולנסיון שיתוף של הרואים , כמו גם הרקדת הנכים.. אך הרקדת העיוורים למשל, ממוקמת בשעה שבה מתקיימת תחרות המחול העממי - אתה באמת חושב שאנשים יבואו אליה במיוחד? לצערי אני חושבת שהסיכוי קלוש...
נכון שיש עוד מופעים בכרמיאל - רוב המופעים גם כרוכים בעלות - למלא יום שלם במופעים ולא לרקוד - בשביל מי שרוצה לרקוד... נו... הבנת כבר את הפואנטה :-) כמה כבר אפשר לשבת ולראות עוד מופע ועוד מופע? כשאתה בכלל רוצה להזיז את הרגליים ולרקוד?
בקיצור , אני מודעת לכל הקשיים בתכנון ולכל הרצון הטוב. כמו כן אני מודעת לרצון להשתמש באולם רבין המוצלח כל כך לריקודים - רק לדעתי "הורג" את הפסטיבל בכך שהרוקדים נאלצים לבחור באיזה אזור להתרכז ולא יכולים לקפץ בין ההרקדות..
ובכל זאת יש בי הרושם שאפשר היה לעשות יותר. הרי עשו זאת לפני שנתיים ושלוש - בלי אולם רבין - היו הרבה יותר אפשרויות לרקוד , יותר בחירה, יותר מעניין ומגוון מבחינת סוגי ההרקדות... ואפשר היה לעבור תוך דקות ספורות מאולם אחד לשני - מקסימום מחמיצים כמה דקות מהרקדה...
יש עוד יותר משבועיים עד הפסטיבל - אולי יש עוד שינויים מסויימים שניתן יהיה לעשות...
ושוב תודה, אילן, על תגובתך :-)
נעה |
| 0. | (*דבקה רמות) | | | | חבל שארגון הרוקדים לא היה מעורב בתכנון הלו"ז של פסטיבל כרמיאל | | אני מסכימה עם כל החברות שכתבו לפניי.
אם להשתמש במילים עדינות...אז, אוכל לומר, שלא הושקעה מחשבה מעמיקה בתכנון הלו"ז של הפסטיבל.
ורד, אני מסכימה עם כל מילה ומילה שכתבת.
רק חבל, שכחברת ארגון הרוקדים, ובתור מישהי שמשתתפת בפסטיבל במשך שנים רבות, לא שותפת בתכנון הלו"ז.
לסיכום-
שינויים רבים נעשו בפסטיבל כרמיאל במהלך השנים האחרונות.
בין אם בשיפור משטח הריקודים (ע"י פיזור חול) ובין אם העברת ההרקדות מרחבות פתוחות- לאולמות ממוזגים וסגורים.
רק חבל מאד, שתכנון הלו"ז (שהיה מוצלח בשנים קודמות) - שונה לרעה.
לדעתי, יש עוד מספיק זמן לשנות ולשפר לו"ז זה.
לא חייבים לדחות הכל לשנה הבאה. |
| 0. | ורד | | | | שלום לך, אילן סויסה! | | תודה לך על תגובתך המפורטת.
אני שמחה לקרוא שאכפת לך מאיתנו, הרוקדים, וכי אתה מקווה שנהנה מהפסטיבל ומתכנית ההרקדות.
אני חייבת לציין שאני מאוד מזדהה עם מה שכתבה נעלה ואפילו התלבטתי רבות אם בכלל להגיע לפסטיבל, או אולי להגיע רק ביום חמישי.
אני נוהגת להגיע מדי שנה לכל שלושת הימים ומשתדלת לרוץ מהרקדה להרקדה, ביום ובלילה, כדי לא לפספס דבר.
השנה תכנית ההרקדות מאפשרת לי לנוח יותר מדי זמן... לא לשם כך אני עוזבת בית ומשפחה ונוסעת עד כרמיאל...
אם תואיל להסתכל איתי בתכניה של יום רביעי תראה שלמעשה אין לי היכן לרקוד...
במתנ"ס - 10:30- מוקדם מדי למי שרק הלך לישון אחרי הרקדת הלילה שהסתיימה בשש בבוקר.
12:00 - זוגות מתחלפים. בסדר, אבל זו רק שעה... וזו הרקדה בעייתית מסיבות שזה לא המקום לציינן.
ואח"כ יש סלוניים, דרום אמריקאיים, עיוורים, ילדים, נשים ועמים. כולן הרקדות נישה המיועדות לקהל מסויים, לא לרוקדי ריקודי העם "הרגילים". במקביל ברבין יש תחרות, לא הרקדה, ואחריה הרקדה שהיתה כבר בשנה שעברה...למעשה, עד חמש ברבין - אין ממש סיבה להגיע לפסטיבל למי שרוצה לרקוד.
לעומת יום רביעי נטול ההרקדות - ביום חמישי מרוכזות כל ההרקדות, בשני מתחמים, באופן שאינו מאפשר לחוות את כולן.
קהל רוקדי הדבקות ודאי היה מעדיף רצף של דבקות- שורות- תימני באותו המתחם, ולא להתרוצץ מאולם לאולם.
היוצרים מרוכזים אף הם כולם באותו היום. רצף של אבי פרץ, אבנר נעים (למה שוב? הוא היה בשנה שעברה... יש יוצרים נוספים, לא?), מוטי אלפסי, יונתן גבאי. למה אין חלוקה לשני ימים נפרדים? לא חבל?
הנשים יצאו נשכרות מפסטיבל זה. יש להן הרקדה בכל יום. מה יעשו הגברים בזמן הזה? ולמה המלצת דווקא על הרקדת הנשים של יום רביעי?
נקודה חשובה אחרת - רקדני הזוגות ניזוקו השנה. יש להם מעט מדי שעות הרקדה...
חסרות לי גם הרקדות מיוחדות, כמו שניסיתם לערוך השנה, בסגנון של ריקודים לשירים מהמקורות או לשירי הלהקות הצבאיות, אך כאלו שלא היו בשנה שעברה, אלא רעיונות חדשים ומקוריים, כאלו שימריצו אנשים כמוני המגיעים מדי שנה לפסטיבל להגיע גם השנה וליהנות ממשהו אחר ושונה, חוויתי ומאתגר.
רעיונות יש לי בשפע, אשמח להשמיע לך אותם בשנה הבאה.
תודה רבה על התייחסותך! |
| 0. | (*אילנס) | | | | תוכנית כרמיאל 2011 | | היי נועלה וכל מי שחיווה את דעתו,
ראשית ברצוני להודות לכם על ההתעניינות בתוכניית ההרקדות ובכל המתרחש בפסטיבל מחולות כרמיאל 2011.
שמי אילן סויסה ואני משמש בשנה השנייה כיו"ר ועדת פסטיבל כרמיאל.
קצת על התוכנית:
בנוגע להרקדת דבקות/אמצע הדרך/תימני יש מרווח של שעה שלמה להגיע מאולם לאולם ובחינם.(מרבין למתנ"ס-מניח!).
ביום רביעי, אם תכנסו לעומק התוכנית, תבינו שבאותן שעות מתקיימות שתי פעילויות שאינן פוגעות "לצערי הרב" זו בזו. "המציאות שאיתה הם מתמודדים." הכל תלוי בזמן, אפשרויות ויכולות של כלל האוכלוסיות להגיע ובעוד מספר פרמטרים שמן הסתם אינכם מכירים.
ולמי שלא מעניין ביום רביעי ובכל זאת נמצא בכרמיאל, ישנם עוד מופעים ופעילויות כמפורט בתכניית המופעים. אולם רבין עומד לרשותנו ואין מקום אחר. פסטיבל כרמיאל מתקיים עבור כל האוכלוסיות ומבחינתנו אין מושג כזה "הרקדות שלנו" או "שלהם"... כולם שווים, החל מאוכלוסית העיוורים ועד הרקדות חדשות למתחילים.
השילוב במקומות הנ"ל נעשה ממספר סיבות. החל מיכולתם של המרקידים השונים להגיע ועד האפשרויות שלנו לקיים פעילויות באולמות בזמנים שבהם נקבעו מראש פעילויות כחובה. מיותר לציין את החשיבות במחוות ליוצרים שלא איתנו כבר ולא לשכוח את תרומתם לתרבות המחול הישראלי.
המלצה לנשים שביניכן - הינכן מוזמנות להרקדות נשים במתנ"ס ביום ד', סתם כטיפ. הייתי שמח לראותכם משתתפים בהרקדות העיוורים ולראות את עולמם של אלה שלא יכולים לראות את עולמנו.
(למרות הכל אני תמיד מוכן ללמוד מביקורת, הרי אנו כאן לתת שירות והנאה לאוכלוסיה הרוקדת).
פסטיבל כרמיאל נועד לתת מקום לכולם ואת ההזדמנות שלנו לגעת, לחוש, לראות ולטעום מכל ההרקדות.
מכאן יש לי רק לאחל לכם להפיק את המיטב ולהנות ממה שכן יש בפסטיבל 2011. עדיין אשמח לשמוע את דעתכם אחרי הפסטיבל.
תודה ובכבוד רב,
אילן סויסה
יו"ר וועדת פסטיבל כרמיאל |
|
|
|
|