אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

תנו לרקוד בשקט - עדכון פעילותעדי חבד 6.8.11 
עדכון פעילות בנושא עוצמת המוזיקה בהרקדות

שלום חברים,

בעקבות תלונות של רוקדים רבים בהרקדות על עוצמת המוזיקה המושמעת ועל הנזקים הבריאותיים הנגרמים להם הוגדר הנושא כיעד לטיפול על ידי ארגון הרוקדים.

בפסטיבל כרמיאל השנה החלטנו להוביל קמפיין בעניין ולהעמיק את המודעות בקרב הרוקדים לנזקים הבריאותיים הנגרמים לנו כתוצאה מכך.

ההסברים שניתנו על ידינו נפלו על אוזניהם הקשובות של הרוקדים וזכינו לתמיכה, לעידוד ולהערכה רבה על פועלנו בנושאים השונים וכמובן בנושא זה המציק לרבים מאוד מאיתנו.

אנו עוסקים בנושא מזה כשלוש שנים באופן אינטנסיבי. למדנו אותו, רכשנו ציוד מדידה ובצענו מדידות בהרקדות רבות.

למרבה הצער תוצאות המדידות תאמו את התלונות. הסתבר לנו כי יש חריגה קשה בעוצמת השמעת המוזיקה אל מול התקנים שנקבעו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

פנינו לכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כולל ליועץ המשפטי לממשלה ( אין ספור פניות בכתב, בטלפון, תזכורות, מיילים ומה לא). לצערנו בראשית הדרך דחו אותנו בנימוס וכל אחד הסביר באדיבות רבה שהנושא אינו בתחום טיפולו והעביר את "תפוח האדמה הלוהט" למגרשיהם של משרדים אחרים.

לא הרמנו ידיים והמשכנו להתעקש בכל דרך אפשרית עד כי נוצר סדק בהתנגדות של המשרד להגנת הסביבה ( יצויין כי התנגדותם היתה על רקע העובדה שחקיקת המשרד עוסקת בנושאים סביבתיים בעוד כאן מדובר על רעש במקום סגור).

קיימנו סדרת פגישות עם ראש אגף רעש וקרינה, עם אנשי מקצוע נוספים ועם יועצים משפטיים במשרד, בצענו מדידת רעש באחת ההרקדות עם מהנדסת מתוך המשרד ולבסוף הגענו לנקודה בה המשרד מודה שמדובר בבעיה בריאותית קשה שיש לטפל בה.

בידינו סיכום ישיבה עם ראש אגף רעש וקרינה הכולל נכונות עקרונית לשיתוף פעולה – ואם לא די בכך בידינו מסמך של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אשר מכיר בבעיה ומציע דרכים לפתרון.

יצויין שהישגים אלה הם פרי עמל והשקעה שלא יתוארו תוך גילוי נחישות והתמדה ללא פשרות בניסיון לפתור בעיה המטרידה רוקדים רבים.

הבעיה עדיין לא נפתרה ואנו מצויים בעיצומו של תהליך. כמובן נדאג לעדכן על התפתחויות בעתיד הקרוב.

אנו מייחסים ערך רב לתהודה הציבורית סביב הנושא ומבקשים מכם כי תיידעו גם את חבריכם על הנזקים הבריאותיים הקשים הנגרמים כתוצאה מעוצמת מוזיקה חריגה ועל פעילותנו להסדרת הבעיה.

עד שהנושא יוסדר בצורה מסודרת הנכם מתבקשים לשמור על בריאותכם ולבקש מהמרקידים להנמיך את עוצמת המוזיקה לרמה סבירה.

בברכת חברים רוקדים,

עדי חבד, יו"ר ארגון הרוקדים בשם חברי הארגון

לכתבה זו נרשמו 67 תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


ישנם 7 עמודים    העמוד הבא
88.(*שירית) 
 רעש בהרקדות
 לצערי לא עוזר לבקש מהמרקיד הוא לא נענה לבקשות הרוקדים

דוגמה לכך הוא רפי זיו שעוצמת הווליום אצלו מחריש אוזניים גם עם אטמים

הרעש בלתי נסבל

87.EK46  
 רעש בהרקדה
 רוקדים יקרים.
רעש בהרקדה מעל 85 דציבל לא רק מוריד את רמת השמיעה באוזניים כתוצאה ממוות של תאי שמיעה באוזן הפנימית, אלא גם מעוות את השירים והמוסיקה, כך שגם כאשר שומעים את השירים, שומעים אותם בצורה מעוותת, כאילו שהעיבוד הוא עיבוד שונה וכאילו שהמבטא הוא מבטא שונה והכי גרוע שומעים את הזמר כמו קול צרוד מאד הדומה לקול של עורב. אם עושים מנוחה מוחלטת מכל ביקור בהרקדה במשך כ-3 חודשים, אז המוסיקה והשירים חוזרים להישמע בצורה נורמלית ולא מעוותת. בכלל אני חושב שהגיע הזמן שהמרקידים יפסיקו להשמיע לנו מוסיקה גרועה מכווצת שהוציאו ממנה את השמנת בצורת MP3 שהיא מוסיקה צורמת לאוזניים ויתחילו להכניס למחשב שירים לא מכווצים כלומר שירים עם 20-25 מגה בייט ולא שירים MP3 של 2 מגה בייט.
בעבר היה קשה להכניס למחשב שירים לא מכווצים כי הזיכרון במחשב היה קטן. כעת הזיכרון במחשב הוא ענק מאד ואין שום בעיה להכניס בתוכו כמות אדירה של שירים ומצגות לא מכווצים.

86.(*שמעון) 
 ניתן למדוד את הרעש
 קיימות אפליקציות בטלפון שמאפשרות למדוד את עצמת הרעש, למשל sound meter על אנדרואיד

85.(*אזהרה) 
 להחרים מרקידים רועשים במיוחד.
 כולנו חכמים כולנו יודעים את החומרה שברעש מזיק.
על ארגון הרוקדים לפעול ולפרסם יותר את החומרה בהרקדות מסוימות .ואם צריך לחלק עלונים בהרקדות עם הסבר לאלו שלא גולשים באינטרנט ולא מודעים עדיין לחומרת הפגיעה באוזניים.

84.EK46  
 טנטון באוזניים זה עוד טוב.הבעיה קשה עוד יותר
 כאשר השלב הבא הוא שקשה לזהות שיר שהמרקיד משמיע.
השלב הקרוב זה ששומעים את המוסיקה והקולות בצורה של צלילים שבורים כמו כל צרוד מאד .
לכן אין שום הנאה ורק מרגיז שלא מצליחים לזהור שיר שקודם שמענו אותו בכיף.
זה קרה לי הפעם בגלל הרעש של המרקידים ששמים מוסיקה מעל 85 דציבל.קשה מאד למצוא לו מרקיד אחד שלא מרעיש.רוב הרוקדים והמרקידים מעוניינים ברעש חזק,כי זה מעלה להם את האדרנלין בזמן ההרקדה והרוקדים מתחילים להשתולל בהרקדה והם חושבים שזה באמת גורם להם לשמחה ולא מודעים לכך שבכל ביקור בהרקדה השמיעה נחלשת קצת וככל שהשהיה ארוכה יותר בהרקדה אז החרשות נהיית גדולה עוד יותר.כעת אני חירש מהמוסיקה שהמרקידים שמים.אתמול בערב ניסיתי לרקוד ובקושי הצלחתי לשמוע רק מוסיקה של ריקוד אחד ולכן עזבתי את ההרקדה מיד וחזרתי הביתה.הנזק הזה לא ניתן לתיקון גם אם קונים את האוזניה היקרה ביותר בעולם כולו.לדעתי הרעש הגדול בהרקדות ימשיכו והרוקדים ימשיכו לרדת חזק בשמיעה שלהם.בשיחה עם רוקדים של גדי ביטון נוכחתי לדעת שרבים מהרוקדים של גדי חרשים חלקית מזמן והם לא מודעים לחרשות שלהם.גדי מצפצף על דרישות הרוקדים להנמיך ווליום כי הרעש החזק שהוא משמיע מושך להרקדה יותר רוקדים שכאשר הם יתחרשו יותר אז הם יפסיקו לרקוד אצלו ובמקומם יבואו צעירים פראיירים אחרים חדשים.האשמים העיקריים הם חברי הכנזת שלנו והממשלה שלנו שלא אוקפת את החוקים במועדונים ובאולמות הארוחים.החוק הטפשי לא חל על הרקדות ריקודי עם והמרקידים מנצלים את הפירצה בחוק.

83.(*אזהרה) 
 כל הרוקדים פגועי רעש -השלב הבא צפצופים באזניים לתמיד..
 ברור לכולנו הרוקדים שהשמיעה שלנו הולכת ונחלשת(נפגעת).
כולנו צריכים להפנים שהשלב הבא בפגיעה חמור הרבה יותר והוא נקרא טינטון.
זה אומר שהצפצופים באוזניים נשמעים כל הזמן(כל החיים)וזה פגיעה באיכות החיים.
חובה למצוא ולרקוד אצל מרקיד שקט.
שימרו על איכות חייכם.

82.(*שולמית) 
 הרקדה עם אושרי בפ"ת ב-15.3.14
 איך אפשר להגיד שהרמקולים וכל הנלווים היו מכוונים.
הייתי נוכחת בהרקדה והרגשתי את המוסיקה דופקת בראש
כמו פטישים.

81.(*גיא) 
 אני מעדכן אותכם בנושא איכות השמע
 אז כמו שאמרתי מקודם לאחר ההרקדה של צידקי(לפני כשבוע),וצדקתי.
במוצ"ש האחרון ב 15.3.2014 בהרקדה של אשר אושרי באמסטרדם פ"ת, איכות השמע והעוצמה הייתה מעולה ומגיע לו כל הכבוד על הידע בכיוון כל המערכות (המקומיות והפרטיות) שיודעות לתת איכות שמע טובה כזו (יחסית לאולם ספורט).
ואם מישהוא מקודם גם כתב על הרפרטואר ועל זה שמדגימים, אז שנכון שאשר אושרי כמעט לא נכנס לרחבה, אבל הרפרטואר שלו נוגע בכל הספקטרום כמו שצריך.
אני מקווה שבהמשך המרקידים שם שלא יודעים לתת שמע איכותי ונעים, לא יתביישו לעבור "קורס". אנחנו רוצים לבוא להנות ולא לסבול.

80.(*גיא) 
 האיכות כן תלויה במפעיל ההרקדה
 ואני אסביר מדוע. עובדה שישנם מרקידים בשבועות קודמים שאיכות השמע שהם מספקים לרוקדים מעולה יחסית, וגם יהיו כאלו בשבועות הבאים. פשוט צריך לדעת לכוון את העוצמות של המחשב ושל המיקסר ושל המגבר של האולם בצורה טובה ומקצועית, וגם שיהיו במחשב קבצי שמע איכותיים ולא ירודים. בעיה באחד המרכיבים האלו גורמת לבעיית שמע חמורה. אני לא יודע איפה הכשל של צידקי היה, אבל היה בגדול. נכון שהרמקולים והמיקום לא אידיאלים, אבל עובדה שיש כאלו שמספקים איכות שמע טובה כאשר הם נמצאים.
לא אמרתי כלום על הרפרטואר כיוון שעל טעם וריח אין להתווכח. אבל אם כבר עלה הנושא, אז אגיד שצידקי ידוע ברפרטואר היחודי שלו שלא קולע למכנה המשותף של שאר המרקידים ולא ארחיב על כך.
לחיוב אגיד שטוב שצידקי וזוגתו לא יורדים מהרחבה ומרקידים אחרים לא כך.

79.ורד  
 תגובה לשושית
 תיקון קטן אך חשוב לדברייך:
איכות הווליום איננה תלויה במרקיד, א ב ל עוצמתו דווקא כן תלויה במרקיד.
פרט לכך - שימי לב: איש אינו טוען כנגד הרפרטואר (המשובח) של צידקי, אלא נגד הווליום מחריש האוזנים, במיוחד לאור העובדה שמיקום הרמקולים באולם אמסטרדם בעייתי מאוד.

 

ישנם 7 עמודים    העמוד הבא

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות