אתר ארגון הרוקדים לריקודי עם ישראליים                   www.harokdim.org     
אורח   
הרשמה התחברות
דף הבית
מי אנחנו
חיפוש הרקדות
גלריית תמונות
רוקדים כותבים
קישורים
פליירים
סקר ריקודים
שאלות נפוצות
צור קשר
English
רדיו הרוקדים
מונה כניסות

סיכום חודשים מאי-יוני בפורומיםגבעה תלולה 1.7.11 
חודש יוני - בסימן הכנות לפסטיבל כרמיאל ביולי 2011

* ההכנות לפסטיבל בעיצומן...
פרטים על הפסטיבל מרוכזים באתר ארגון הרוקדים: תוכנית הפסטיבל, ההרקדות, המופעים, כרטיסים, הסעות לכרמיאל ועוד אינפורמציה חשובה שתאפשר לכם ליהנות מהפסטיבל.
לצד ההתרגשות גם ביקורת. רוקדים רבים הביעו את דעתם או את חוסר שביעות רצונם מהתוכנית הן בפורום בתפוז, הן באתר ארגון הרוקדים והן בפייסבוק... ביום חמישי תוכנית גדושה בשני האולמות בו זמנית לעומת דלות ההרקדות ביום רביעי... האם יש מקום בפסטיבל המחולות בכרמיאל גם לריקודים שאינם ריקודי עם, על חשבון ריקודי העם? האם השילוב של אולם רבין המוצלח אך המרוחק מאזור הפסטיבל הוא נכון?
היכנסו והביעו דעתכם בנושא. קישור, קישור, קישור.

* האם התמעטו הרוקדים בהרקדות? קורין שהעלתה את הנושא חושבת שכן. כך אכן מתרחש בהרקדותיה, אולם רוב הכותבים מסכימים רק שיש אולי תזוזה מהרקדה להרקדה, אך מספר הרוקדים נותר יציב או אף נמצא בעליה קטנה. קישור.

* האם נחוצה אחידות ברפרטואר של ריקודי העם בחוגים השונים? מחולל חושב שכן, וכך גם משהא שמפרט את ההיגיון שעומד מאחורי האחידות. אך להפתעתם, רוב הרוקדים שהגיבו סבורים אחרת. ההרקדות צריכות להיות מגוונות על מנת שנוכל לבחור את מה שאנחנו אוהבים, כדי שתגדל התחרות וכדי שהשוק יישאר פתוח (האומנם סיגל? האם זה באמת שוק?). אופי ההרקדה נקבע על ידי המדריך והרוקדים יבחרו את ההרקדה שלהם לפי המדריך.
האם אפשר שהבסיס (הליבה) של ההרקדה יהיה אחיד, ואילו כל השאר ישתנה לפי אופיו של המרקיד?
נושא זה מזכיר את "סקר הריקודים" של ארגון הרוקדים, בו הרוקדים בחרו רשימה של כ- 400 ריקודים (מתוך 1397) שנוצרו עד 2005 , הריקודים שהיו הליבה להרקדות. אם אתם עדין לא מכירים את הסקר ולא השתתפתם בו – עדין לא מאוחר! היכנסו לאתר ארגון הרוקדים ובחרו את הריקודים אותם הייתם רוצים לראות בהרקדותיכם: קישור

הנושא בהחלט מעניין והדיון בודאי לגיטימי. זכותו של כל רוקד לחשוב אחרת ולהגיב בהתאם. רק חבל שלפעמים מגיבים תוקפים אישית את האחרים שלא חושבים כמותם... למה? קישור.

* ספר חדש העוסק בריקודי עם
ריקודי-עם בישראל, מאת דן רונן. הספר שבהוצאת כרמל הוא ניתוח מעמיק ומקיף של תופעת ריקודי העם בישראל, על כל מרכיביה, ניתוח המציג את היקף התופעה, את הרקע לצמיחתם של הריקודים, את שורשיהם במסכתות החגים בקיבוצים, בריקודי העדות והמיעוטים, את תפקודם, משמעותם והקשריהם התרבותיים, החברתיים והאידיאולוגיים "אז והיום". בספר מוזכרים, בין השאר, היוצרים, המדריכים, להקות המחול והאירועים הבולטים בתחום במשך השנים. בספר 220 עמודים ו-50 תמונות: קישור, קישור.
היכנסו גם לאתר ארגון הרוקדים וקראו את דברי ידיד נפש על הספר ואת תשובתו של ד"ר דן רונן: קישור.

* האתר של ניסים בן עמי נסגר עקב הפרת זכויות יוצרים. עבור אלו שעדין לא מכירים את פועלו של ניסים... ניסים בן עמי הינו מדריך לריקודי עם שצילם מיוזמתו הרבה מאוד ריקודים והעלה אותם ליו-טיוב לטובת הרוקדים חינם אין כסף. אך כנראה שבכך יש הפרה של זכויות יוצרים ( אי תשלום לאקו"ם) והריקודים הוסרו מהיו-טיוב.
בפורום נכתבו תגובות רבות לכך, בעיקר משום שרבים מהרוקדים נהנו מהמצגות של ניסים ומודים לו על פועלו. צורפה לדיון גם תגובתו של ירון מישר עם נימוקים בהחלט עניניים למה זה קורה.... ירון גם הוסיף צ'ופר לרוקדים: מי שנרשם לאתר שלו ומאפשר קבלת דואר אלקטרוני, יכול ליהנות באופן חופשי מכל המצגות של הריקודים שבאתר. הלואי שצ'ופר זה יאריך ימים!!! אני ניסיתי - זה עובד! קישור.

* איך מחזירים למעגל רוקדים שפרשו לחלוטין מריקודי עם או כאלו שרוקדים פחות, הן בגלל הרעש, הן בגלל עלית מחיר הכניסה, הן בשל ריבוי הריקודים החדשים או מכל סיבה אחרת? כמו כן - מה ימשוך צעירים להרקדה? על כך ועוד קראו בשרשור שפתחה עדה: קישור.

* גדי ביטון יזם פינה חדשה בהרקדתו באוניברסיטה: פרשת השבוע. מידי שבוע הוא מזכיר את הפרשה, נותן לה פרשנות משלו ומוסיף ריקוד מתאים. ריקוד האש משבחת אותו על כך. גם הרוקדים נלהבים. פרשת קורח זכתה לריקוד אנחת האדמה. קישור

* כתבה חדשה בפינת יוצר בנעלי בית שבאתר ארגון הרוקדים, והפעם - יואב אשריאל, מאת עטרה ועדי:
הוא אכפתי, רגיש, בעל חזון ומלא אהבה. על ברכיו גדלו והתחנכו עשרות ואף מאות רוקדים ומרקידים. יואב אשריאל, המרקיד, היוצר והכוריאוגרף שהאמין ביכולות שלו ליצור יש מאין, בראיון מיוחד בו הוא פורש את מישנתו העיקבית והסדורה איך הוא רואה את "ריקודי העם". קישור עוד על יואב וריקודיו אפשר לקרוא גם כאן: קישור.
יואב יצר למעלה ממאה ריקודים למעגלים, זוגות, שורות וילדים, אשר רובם הפכו לנכסי צאן ברזל ברפרטואר ריקודי העם הישראליים.
ריקוד העם הראשון שלו, "טעם המן" חובר בשנת 1950.
ריקודים אחרים ידועים ופופולריים משלו הם: "קוראים לנו ללכת", "בוא בשלום", "עז וכבש", "חד מחרב" , "הורה נרקודה", "ערב בא" , "הורה מדורה" , סובבוני"," לילה לילה", "שיר שמח" ועוד רבים.
מיותר לציין שריקודיו אהובים ונרקדים בארץ ומעבר לאוקיינוסים.
תודה לעטרה ולעדי על הראיון המרגש, ותודה כמובן ליואב אשריאל על יצירתו ופועלו למען ריקודי העם.

* כנס המחולות הארצי לנכים בכסאות גלגלים – "גלגל הזהב":
הערב שהופק ע"י רוני ונירה סימן טוב החל בהרקדה לרוקדים בכיסאות גלגלים בהנחייתה של לאה משעל. ובהמשך: להקות המחול בשילוב רוקדים בכסאות גלגלים ורוקדים עומדים הופיעו זו אחר זו, חדורות שמחה ואהבת המחול, מרשימים בהופעתם ובסגנון היחודי של כל אחת מהן. מי זכתה? על כך תוכלו לקרוא בכתבתה של חני על הערב המרגש: קישור.

חודש טוב וריקודים שמחים!
ולקראת פסטיבל כרמיאל:

בהזדמנות זו אנחנו מזמינים אתכם לבקר בדוכן ארגון הרוקדים בכרמיאל ולהתעדכן בכל הקשור ל:
  • הטענת מכשירים סלולאריים
  • שמירת חפצים
  • מסעדות כשרות
  • איך מגיעים?
  • לינה
  • אמפי
  • סתם להגיד מילה טובה...


שיהיה לכולנו פסטיבל שמח וחגיגי,
להתראות בפסטיבל!


לכתבה זו לא נרשמו תגובותלהסתרת התגובותלהוספת תגובה

 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות  


 אורח  התחברות  הרשמה  רשימה כללית של תגובות